måndag 3 augusti 2009

Vick och Patriots

Okej, man ska inte lita på all information man hör tydligen... Det jag först skrev i förra blogginlägget, att Vick tränade med Pats, visade sig alltså inte stämma.

Jag tror att det blev något snurr på vägen eftersom att det nu visat sig vara QBn Cleo Lemon som tränade med Patriots den dagen. Båda parter har nu suttit någon dag och förhandlat och man hoppas kunna nå en överenskommelse inom kort, förhoppningsvis imorgon.

Innebär då detta att vi kan stryka ytterliggare ett lag från Vick tänkbara-lag-lista? Ja, kanske. Man har tidigare uttryckt att man kanske kommer att signa en spelare till och detta ser ut att bli Lemon. I och med att man signar honom behöver man nog inte ytterliggare en QB heller och ungerfär så utrycker sig även Patriots GM när Vick kom upp på tal:

"But for us," he said, "that's an academic problem because we've got the No. 1 player at that [QB] position in the world as far as I'm concerned [in Tom Brady] and why would we ever want to do anything that would take him off the field for one play?"

1 kommentar:

Tom Brady sa...

Jag lägger mina pengar på Bears om Vick nu öht återvänder till ligan denna säsong.

Även om vi nu signar Lemon så finns det ju alltid utrymme för Vick ändå men jag håller med Kraft. Vad tjänar det till att ta honom till NE när vi redan har ligans bästa QB i laget. Det sulle vara om man inte vill att han skulle hamna i någon annan konkurrerande klubb isf men de lag som ska göra upp om SB har ju redan bra och plitliga kvartsbackar. Ja, de flesta iaf...