fredag 26 november 2010

MV(ick)P (Michael Vick-special)

Jag har sett rätt mycket med Eagles och Michael Vick den här säsongen och det finns ingen som helst tvivel om att han är en solklar MVP-kandidat!

Vad vi har sett av honom så här långt är stundtals magiskt och han har en hel stad och ett helt lag i sina händer. När man snackar QBs handlar det ofta om laget är "deras" eller inte och det är ingen tvekan om att Eagles tillhör Vick och inte vice versa. Något man säkert är rätt nöjda med ändå. Det här ska inte underskattas och det syns ju tydligt vad det kan innebära att ha en QB som har förtroende från alla. Se på Eagles. Det är inte bara offensiven som blivit bättre för att man har en ledare och en QB man känner förtroende för, även defensiven plockar upp den energin.

Jag är också av den åsikten att det här inte bara är en fråga om att Vick gått och väl bör kunna bli årets MVP. Jag tycker att dessutom att Vick bör vara med i disskusionerna kring All-Pro-laget. Han bör vara QB i "first team". En ärofylld utnämning som är ett bevis på att man är världens bästa på sin position, QB-platsen har gått till antingen Peyton Manning, Tom Brady eller Drew Brees de senaste sju säsongerna...
Vick utmanar dessa herrar i allra högsta grad.

Även om jag gilar ovan nämnda pris så är MVP Award som de flesta fans anser är the real deal. Denna award har dessutom gått och blivit ett riktigt QB-pris på senare år. Det kommer att bli en QB som tar hem det även i år. Vick är en av dem som bör vara högt upp listan tillsammans med Manning, Brady, Brees och kanske även Philip Rivers. När det är dags att sätta sig ner och analysera säsongen och om Vick fortsätter springa och passa som han gjort samtidigt som Eagles tar hem sin division bör Vick vara en huvudkandidat!

Jag vet att folk som läser detta nog tänker vad fan jag sysslar med som tycker att Vick bör bli MVP. Men just nu så ser jag inte en enda QB i ligan som är viktigare för sitt lag än Vick. Inte Manning, inte Romo, Inte Roethlisberger, inte Palmer, inte Bress och inte ens Tom Brady.


Inga kommentarer: