söndag 16 augusti 2009

VICK TILL PHILLY!

Michael Vick är tillbaka! Han har skrivit på för Philadephia Eagles. Ett väldigt överraskande val av honom måste jag säga. Är det speltid han hoppas på så har han nog hamnat fel för jag gissar att Donovan McNabb fortfarande, även efter hans gnabb med coachen förra säsongen, är lagets nummer 1. Jag hade nog trott att Vick hade valt en klubb med behov av QB (typ Bills) när många klubbar dementerat intressen för honom.

Detta val kan dessutom vara riktigt ödesdigert för Eagles. McNabb har redan uttalat sig om missnöjet över värvningen och jag förstår honom. Pats dementerade tidigare intresse för Vick eftersom att man ansåg att man redan hade en grym QB i Tom Brady. Made sense to me. Förmodligen trodde nog McNabb att Eagles tänkte likanande, man har bäddat upp en väldigt märklig situation för lagets stjärna, spelaren som ska ta dom hela vägen till slutspel.

Värvningen av Vick kommer att ställa till det för samtliga inblandade. Vick kommer att få för lite speltid för att göra sig själv och klubben rättvis, McNabb hamnar i en märklig sits och får ovälkommen konkurrens om startplatsen samtidigt som hans speltid förmodligen och sänks. Den största förloraren kan dock bli Eagles själva. Man går inte in och rör om i ett redan slagkraftigt lag.

Jag kan ärligt talat inte se vad detta ettårsavtal ska ge Eagles. Jag hade kunnat förstå det lättare om man skrev på ett längre kontrakt för att man trodde på den tidigare superstjärnan men vad är det frågan om egentligen? Är Philly bara ett tillfälligt stopp för Vick så att hans image kan återställas? Lider Eagles brist på publicitet eller något? Jävligt märkligt tycker jag i alla fall. Det återstår att se vad som händer och hur man har tänkt att använda sig utav Vick.

3 kommentarer:

Tom Brady sa...

Jag är också rätt överraskad över Vicks val men det ska bli oerhört intressant att se vad han kan tillföra om han nu får spela.

Anonym sa...

Nja, det är väl ändå knappast negativt för Eagles. Man har en grymt intressant back-up nu. Den stora losern är ju Vick som inte kommer att få spela mycket.

Anonym sa...

"McNabb har redan uttalat sig om missnöjet över värvningen och jag förstår honom." Nja det var vär snarare så att McNabb ville att dom skulle signa Vick?
"McNabb, for his part, said he lobbied for Vick, even though he's also a quarterback. The two have been friends for years." från nfl.com.
Hursomhelst, gött att någon ger han en chans att komma tillbaka.