fredag 30 juli 2010

Europeiska Mästerskapen 2010 (pt. 2)


Sveriges seger mot Storbritannien i lagets andra match innebär att man i morgon, lördag, spelar bronsmatch mot Österrike. Tid och plats är 16.00 på Commerzbank Arena, Frankfurt.

Det kommer inte att bli en lätt match, det vill jag lova. Österrike är ett riktigt bra lag och som jag ser det, ett lag som är nog bra för final. Hade de bara haft lite mer tur i lottningen och hamnat i Sveriges grupp hade man garanterat spelat om en ädlare valör på pengen. Leo Billgren tycks hålla med mig då han skriver följande på sin blogg:

"Trötta kroppar och trötta sinnen idag. Allt handlar om att ladda batterierna inför en mycket tuff utmaning i bronsmatchen mot Österrike.

Vi har väldigt kort tid att scouta och förbereda oss för Österrike. Förmiddagen har ägnats åt att titta på deras schemes och tendenser för att komma upp med en bra plan. Vi har ingen riktig träning idag, bara en lättare walk through. Tack och lov fick vi inga skador igår, och de tre som inte spelade igår (Stieglert, Weldeborn, Romlin) ser ut att kunna spela imorgon.

Vi har en jäkligt svår utmaning imorgon, mot ett lag som sannolikt har EM’s bästa execution och lika gärna kunde varit i final. Håll tummarna imorgon 16.00, det kommer behövas."
http://leobillgren.wordpress.com/

Jag ska försöka leta fram någon stream imorgon. Tycker att det borde sändas. Hur som helst, jag håller tummarna i alla fall. Hoppas att även du som läser detta gör det.

********

Tänkte jag kunde gå igenom samtliga resultat plus återstående matcher när jag ändå är igång.

Grupp A:
Tyskland-Österrike 22-20 (10-0, 3-6, 7-7, 2-7)
Österrike-Finland 30-7 (7-0, 10-7, 7-0, 6-0)
Finland-Tyskland 4-23 (4-0, 0-6, 0-14, 0-3)

Grupp B:
Sverige-Frankrike 7-14 (0-3, 7-0, 0-11, 0-0)
Frankrike-Storbritannien 50-0 (7-0, 15-0, 7-0, 21-0)
Sverige-Storbritannien 14-2 (0-0, 7-2, 0-0, 7-0)


********
Morgondagens matcher:
10.00 Match om 5e plats: Finland-Storbritannien
16.00 Bronsmatch: Österrike-Sverige
19.30 FINAL: Tyskland-Frankrike

För mer info: http://www.football-em.de/index.php?id=home1&L=1 eller EFAFs hemsida



Inga kommentarer: