måndag 18 maj 2009

Angående Vick.

Det snackas lite om Michael Vick här så då är det väl lika bra att jag ger min syn på saken.

Det har ju som sagt ryktas om att Vikings ska försöka sig på en värvning av Vick när han kommer tillbaka.

Självklart kommer han att komma tillbaka, han har ju fortfarande kontrakt med Falcons, ett ganska fett sådant dessutom med allt vad det innebär. Han är ju dock avstängd fram till det att han har suttit av sitt fängelsestraff, något som bör vara avklarat i slutet på juli i år (vad jag vet).
Det betyder att när han väl har klivit utanför murarna så har nog de flesta lagen redan kört igång ordentligt med sina Training Camps. Just av denna anledning tror jag inte att vi får se Vick denna säsong, kom även ihåg att han har varit borta från träning ett bra tag och lär således vara ganska ringrostig. Därför lär han nog, vad jag tror, spela i någon annan liga denna säsong (i tex Kanada ev. UFL) för att sedan återvända till Falcons som sagt att man redan "vänt blad och bytt bok". Vilket bör tolkas som om att Vick kommer att spela i någon annan klubb när han väl kommer tillbaka, där hade ju Vikings varit ett bra alternativ. Detta tror jag dock inte kommer att ske denna säsong utan i så fall tidigast nästa. Därför finns det gott om plats för Favre.

svar till "coltsfanatiker":
Favres agent.

1 kommentar:

coltsfanatiker sa...

Jo jag förstod det men det var lite otydligt ;)

Blir spännande att se vad som blir av med Vick. Har han inte kommit ut redan nu förresten och ska jobba typ 2 mån. samhällstjänst?