måndag 4 maj 2009

Cowboys blev begravda!

Redan innan säsongen har börjat stöter en av favoriterna, Dallas Cowboys, på motgångar. Det var under ett träningsläger för sina yngre förmågor som olyckan var framme. Big time.

Ett 70-tal spelare och ledare (plus en hel del mediafolk) befann sig i en inomhushall i södra Texas då vädret började bli dåligt. Naturligtvis var det ingenting man brydde sig speciellt mycket om. Man var ju inomhus. Några minuter senare klarade inte träningsanläggningen trycket från vinden, skyfallen och det häftiga åskvädret, hallen föll i hop som ett korthus, med samtliga spelare kvar inne i byggnaden...
David Bueheler klarade sig riktigt bra och ska till Dallas Post sagt följande:
- "Min första tanke var; hur många har dött? Jag trodde att jag hade haft änglavakt som klarat mig. Jag befarade det värsta".

Ett galet letande efter lagkamrater i rasmassorna startade förstås direkt och alla (!) klarade sig osannolikt bra. Endast 12 personer fick föras till sjukhus. Den som drabbades värst var dock tränaren Joe DCamillis som enligt uppgift bröt en ryggkota och hade tur som inte blev förlamad...

Inga kommentarer: