torsdag 22 april 2010

2010 Mock Draft (pick: 12-20)

12. Miami Dolphins: Jerry Hughes, DE/OLB, TCU.
Om nu Dan Williams skulle vara tillgänglig tror jag att man hellre väljer honom, man behöver en NT och då Williams är borta så känns det som om man kan trada bort det här valet. Man har inte ett second round pick för att fylla alla hål som finns.

Andra alternativ:
Dan Williams, NT, trada ner & Jason Pierre-Paul, DE/OLB.

13. San Francisco 49ers: Joe Haden, CB, Florida.
49ers brukar gå efter filosofin att man plockar bästa tillgängliga spelare och Haden är en topp10-prospect i årets draft. Det passar ju dessutom utmärkt då man garanterat är på jakt efter en CB, problemet är ju att han gå mycket tidigare. Till Browns till exempel.

Andra alternativ:
Earl Thomas, FS/CB & Jimmy Clausen, QB

14. Seattle Seahawks: C.J Spiller, RB, Clemson
Som sagt så är Seahawks svårtippade, man vet inte riktigt hur Pete Carroll och co. kommer att välja. Det är möjligt att man går efter bästa möjliga spelare och det är helt klart C.J. Spiller. Jason Pierre-Paul är också ett troligt alternativ. Men C.J. Spiller hade jag nog hoppats på som Seahawk.

15. New York Giants: Rolando McClain, ILB, Alabama
Reese tar alltid bästa möjliga spelare. Så även nu. McClain är en oerhörd talang och är en stabil lineback.

Andra alternativ:
Jason Pierre-Paul eller C.J. Spiller

16. Tennessee Titans: Jason Pierre-Paul, DE, South Florida.
Jag kanske ranke JPP lite väl lågt men vafan, jag tycker mig ändå ha belägg för dom andra valen. JPP och Titans känns på förhand som en perfect match. En träningsprodukt och ett träningsfreak utan dess like. Jag sticker ut hakan och säger att det inte finns någon annan DE som är så vältränade som JPP. Grattis Titans!

17. San Francisco 49ers: Jimmy Clausen, QB, Notre Dame.
Trots Alex Smith i laget känns det som om 49ers plockar upp Clausen. Man har för dålig karaktär för att passa honom så här sent. Dessutom har man ny sportchef och Alex Smith har inget stöd i ryggen från kansliet längre. Kan nog gå hem det här 49ers.

18. Pittsburgh Steelers: Kyle Wilson, CB/PR, Boise State.
Steelers brukar inte få drafta så här pass tidigt egentligen utan brukar få nöja sig med att ta något medelbra från tavlan (läs Ziggy Hood). Vilka spelare Steelers siktar på i år känns rätt svårt att spekulera i men jag antar att Wilson ligger bra till.

Wilson påstås ändå att vara ett hett villebråd i afton och han kommer förmodligen gå in och starta matcher direkt till skillnad från Hood. En CB behövs i Pittsburgh, man klarade ju inte ens av att stoppa Raiders förra säsongen. Jag är faktiskt lite spänd över att se vad Wilson kan åstadkomma i NFL.

Andra alternativ:
Maurkice Pouncey, C/G eller Mike Iupati, G & Rolando McClain, ILB

19. Atlanta Falcons: Brandon Graham, DE, Michigan.
Jag har svårt att bestämma mig mellan Graham och Sean Weatherspoon här mren jag bestämde mig för Graham då hans position har ett högre värde. Man måste dessutom uppgradera sitt pass-rush som tillät nästan 30 sacks ifjol. Graham är ganska kort och det oroar mig även om han besitter väldigt mycket talang.

Andra alternativ:
Sean Weatherspoon, OLB & Jerry Hughes, DE/OLB

20. Houston Texans: Ryan Mathews, RB, Fresno State
Texans brukar vara ärliga när dom talar om potentiella nyförvärv under silly season och varenda en, från GM till coacher har sagt att en RB är av högsta prioritet just nu.

Mathews är stor och kan variera sitt spel rätt bra, han kan fånga bollen utanför backfield och dessutom blocka om det skulle behövas. Tror dessutom att han passar in riktigt bra i Texans zone-blocking offence.

Inga kommentarer: