onsdag 21 april 2010

2010 Mock Draft (pick: 6-11)

6. Seattle Seahawks: Trent Williams, OT Oklahoma.
Det här blir spännande för här är jag väldigt osäker. Jag har ingen riktig koll på hur Seattle med ny GM kommer att drafta. Jag tror att förre Patriots-coachen Pete Carroll kommer att få säga sitt i det här.

Jag trodde att Eric Berry skulle väljas men allt jag hör är att Seattle kommer att plocka en LT. Så då blir det antingen Trent Williams eller Bryan Bulaga, beroende på vem Chiefs plockar. Men Seattle är i behov av mycket och kan lyxa till det med Berry som spås bli nästa Ed Reed. Men Safties är inte lika viktiga som vissa andra positioner på plan. Williams skulle passa bäst i Seattle enligt dom själva och det skadar ju inte att Carroll hade Williams i High School...

Andra alternativ:
Eric Berry S & Bryan Baluga OT

7. Cleveland Browns: Eric Berry, S, Tennessee
Det första namn jag tänkte på var Jimmy Clausen men ju mer jag började fundera ju mer osäker blev jag. Clausen hade varit ett riktigt bra val för Browns men mitt jobb (nåja, min frititdsysselsättning) är i detta fall att försöka förutspå vilket lag som väljer vilken spelare.

Mike Holmgren har ALDRIG spenderat ett första val på en QB. Dessutom tror jag att Holmgren känner att han kan göra en fullgod QB till en blivande stjärna, han har lyckats grymt med såna spelare tidigare. Och vem fan vill lägga sitt sjundeval på en Notre Dame-produkt!? ;)

Holmgren vrukar dock välja defensivt duktiga spelare i första rundan och om Berry finns kvar (vilket jag tror) kommer han att välja honom. Browns har ju inte mycket att komma med på den positionen.

Andra alternativ:
Joe Haden, CB & Jimmy Clausen, QB

8. Oakland Raiders: Bruce Campbell, OT, Maryland.
Det kommer att bli Campbell. Så enkelt är det. Jag kommer att tappa hakan om man väljer något annat. Trent Williams kan finnas kvar men jag tycker att Campbell är precis det Al Davis behöver - en träningsnarkoman som fyller ut ett håll i laguppställningen. Campbell har imponerande statistik fårn fjolåret och om inte Davis sov på jobbet som vanligt måste han ju ha förstått att Campbell är något att ha...

Inte en chans att man väljer en QB dock om det är möjligt. Då hoppar jag fan från närmsta 13-våningshus!

Andra alternativ:
Trent Williams, OT

9. Buffalo Bills: Dan Williams, NT, Tennessee.
Hade trott Jimmy Clausen men har VÄLDIGT GODA källor som säger motsatsen. Jag återkommer imorgon! Detta fick jag reda på bara för några minuter sedan.

Bills kommer att plocka Dan Williams, förstår det inte alls allt borde peka mot Clausen för Buffalo. Men tydligen inte. Det här är så patetiskt jävla dåligt från Bills sida. Typ viktigaste draftvalet för klubben sedan -85. Med Clausen hade man haft en chans att komma upp från träsket. Släpper man honom förbi sig kommer man att få drafta tidigt även nästa år...

Jag har väldigt goda källor som säger det här. Grattis Bills-fans...

10. Jacksonville Jaguars: Derrick Morgan, DE, Georgia Tech.
Visst, Jaguars har legat i på den defensiva fronten på sista tiden men det finns fortfarande plats för spelare som Morgan eller Jason Pierre-Paul. GeneSmith är en smart GM Han fattar att hyopererade gamlingen Kapman inte kommer att vara hundraprocentig och då måste man ha ett substitut. En spelare som kan sätta press på till exempel Peyton Manning. Morgan passar in perfekt!

Andra alternativ:
Joe Haden, CB ellerattman tradar ner.

11. Denver Broncos: Maurkice Pouncey, C/G, Florida.
Surprise! Man kan ju nästan höra hur fler Broncosfans hoppar mot en säker död från Rocky Mountains...

Allvarligt talat. Jag tror att detta mycket väl kan hända! McDaniels brukar tänka utanför boxen. Lååångt utanför boxen. Man behöver ju en spelare centralt men vafan. Kom igen!

Inga kommentarer: