måndag 23 april 2012

Mock Draft Lag 6-12

6. ST. LOUIS RAMS: Justin Blackmon WR (Oklahoma State) 
Rams behöver verkligen en reciever och Blackmon är en toppspelare i mina ögon. Trots att visst pressfolk verkar skriva ner honom. De måste ha något på fötterna men vad det kan vara förstår jag inte så jag behåller Blackmon här.


Andra alternativ:
- Fletcher Cox DT. Innan jag satte mig ner och skrev det här kollade jag runt lite och det är faktiskt ganska många som har Cox placerad här och vad jag har läst så blir jag inte förvånad om det är honom som Rams väljer. Men Rams måste ju skaffa hjälp åt sin QB och därför tror jag ändå på Blackmon. 


7. JACKSONVILLE JAGUARS: Melvin Ingram DE (South Carolina). 
Jaguars vill trejda ner och det är dom inte ensamma om. Om nu inte Rams tar Cox så kommer ingen av topp-6 spelarna var tillgängliga när det är dags för Jaguars. Men eftersom att jag, för enkelhetens skull, utgår från att lagen blir kvar där de är nu så var jag tvungen att välja en spelare åt Jaguars. Ingram passar bra in i Jacksonsville och Jaguars är i behov av DEs. Kampman kommer nog inte tillbaka och Matt Roth karriär kan vara över vid ytterliggare en hjärnskakning. Jaguars kommer ju att gå upp mot både Luck och en pånyfödd Schaub i divisionen och man måste hitta ett sätt att sätta press på QBs. 

Andra alternativ: - Trejda ner. Det är det man vill. Troliga lag att ta över Jaguars plats är Jets, som också lär ta Ingram. Eagles vill ha Cox och om han fortfarande är tillgänglig trejdar man nog upp. 
- Stephon Gilmore CB. Enligt SI.coms Peter King så ska Jaguars tydligen ha ett gott öga övers för Gilmore. 

8. MIAMI DOLPHINS: Ryan Tannehill QB (Texas A&M) 
Dolphins var med i jakten på Manning, Matt Flynn valde Seattle istället och Alex Smith skrattade åt Dolphins förslag. Dolphins är i akut behov av en QB. Här är chansen. Ta den!

Andra alternativ:
- Michael Flyod WR. Man bytte Brandon Marshall till Bears och man behöver en ny #1 receiver. 

9. CAROLINA PANTHERS: Fletcher Cox DT (Mississippi State) 
Det har surrats rätt friskt om Cox nu på slutet och han verkar klättra på rankingen. Han kan vara borta när Panthers kliver in i draften. Panthers måste förbättra interioren då Terrell McClain knappast gjorde någon nöjd ifjol. Fletcher är en oerhörd talang som går in som starter direkt. 

Andra alternativ:
- Stephon Gilmore CB. Panthers är i behov av en cornerback och som nummer nio så ter sig ändå inte Gilmore så dålig. Finns Cox fortfrarande tillgänglig anser jag det dock dumt att släppa honom till något annat lag. 
- Luke Kuechly LB. Jag ser inte något riktigt självklart val för Panthers och jag skulle inte bli överraskad om man hugger 2012 års drafts bästa LB. 

10. BUFFALO BILLS: Stephon Gilmore CB (South Carolina) 
Bills har till och med sagt att man vill förbättra sig på CB och om Gilmore fortfarande är ledig här så är det ett utmärkt val. Gilmore är topp10 den här draften och han har varit i Buffalo på besök. Man kommer att hugga honom om han fortfarande är tillgänglig. Det är jag säker på. 

Andra alternativ:
- Luke Kuechly LB. Man skulle ha haft sig en tredje LB som kan paras ihop med Barnett/Sheppard.
- Mark Barron SS. Både Kuechley och Gilmore kan vara tagna när det är dags för Bills. Är så fallet så är nästan alla överens om att Bills kommer ta Barron. 

11. KANSAS CITY CHIEFS: David DeCastro G (Stanford) 
Bear with me. Det är inte vanligt att en guard tas så högt men Chiefs har gjort sånt här förr. För två år sedan tog man ju Eric Berry som nummer 5 och safetys går aldrig så högt. Berry var dock en för bra spelare för att släppa förbi sig. Så är även fallet med DeCastro. DeCastro har varit dominant på sin position i några år nu och spås bli en ny Steve Hutchinson. Tillsammans med Eric Winston så kan DeCastro ge Chiefs interior O-line det lyft man behöver. 

Andra alternativ:
Kan faktiskt inte se att Chiefs för något annat än väljer DeCastro. Alternativet hade varit Kuechly men han har man inget behov utav. 

12. SEATTLE SEAHAWKS: Luke Kuechly LB (Boston College) 
Kuechly imponerade på combinen och Seattle har tur här. Man behöver en ILB och Kuechly är bästa tillgängliga spelare och draftens bästa ILB. Det här bör vara solklart.

Andra alternativ:
Är Kuechly ledig så finns det inga andra alternativ för Seahawks. Annars vet jag inte vad de kan hitta på. Ryktas om Quinton Coples men honom skulle jag inte rekommendera... 


Inga kommentarer: