söndag 9 september 2012

Bloggen rankar ligan: 16-11

16. Philadelphia Eagles 
Det är svårt att bortse från vilket lag Eagles har på papperet men likt förbannat lär de väl underprestera igen. Att Vick missar några matcher är ju knappast heller något som glädjer då jag inte tror på Foles för fem öre. Det är fan bättre att spela Trent Edwards.

15. Denver Broncos
Peyton Manning kan spela, det är bekräftat men fixar han en hel säsong med drygt en halv miljon nackopertationer i bagaget? Men med eller utan Manning, divisionen är så pass svag att Broncos är med och utmanar.

14. Carolina Panthers 
Jag tycker synd om Cam Newton som går in i ännu en säsong utan en offensiv lina av värde framför honom, nu har motståndarna dessutom haft en hel off-season att scouta och smida upp planer mot honom. Men Newton har ju en vana att motbevisa tvivlare och han får gärna göra det igen!

13. Kansas City Chiefs
Jag trodde stenhårt på Chiefs ifjol. Man har material för att vara ett slutspellag. Jag tror på Chiefs även i år, men inte lika mycket. Jag lärde mig av läxan. Man hade varit så mycket bättre med en annan QB!

12. Atlanta Falcons
Det är svårt att inte älska Julio Jones och dom fem picksen man gav till Browns för honom var lätt värt det, speciellt med tanke på att Browns inte plockat en enda vettig spelare med dom valen. Något gör dock att Falcons inte känns som ett slutspelslag, det kan vara den kassa försäsongen som spelar in men känns det inte som att Saints kammar rent i NFC South i år?

11. San Francisco 49ers
Jag imponerades av 49ers förra säsongen men visst kändes det som det gick lite för lätt stundtals?
Någon gång kommer det att ta stopp och med tanke på 49ers spelschema i början av säsongen så kan det ta stopp ganska tidigt. Ett högst troligt scenario är faktiskt att de förlorar mot Packers ikväll och att sviterna sitter i till matchen mot Lions, därefter väntar match i Minnesota vilket aldrig är kul. Tung start. Dessutom tycker jag att Seahawks ser bättre ut i år...

Inga kommentarer: