söndag 9 september 2012

Bloggen rankar ligan: Topp 10

10. Seattle Seahawks
Förstår inte riktigt varför man har Matt Flynn i laget men det spelar mindre roll nu när Russell Wilson verkligen visat framfötterna på försäsongen. Att man dessutom gjorde sig av med Terrell Owens ser jag enbart som positivt, tror det är få spelare i ligan som kan sprida sån dålig stämning i ett omklädningsrum som han. Seattle kommer att bli årets positiva överraskning!

9. Chicago Bears
Jag tycker verkligen att det är synd att Urlacher fortfarande har bekymmer med sina knän om han hade varit i toppform hade Bears varit en contender på riktigt. Bears svaghet ligger i defensiven, vilket knappast lär ha hänt förut?

8. Pittsburgh Steelers 
En riktig sjukstuga, det är en av anledningarna till att jag har dom så här långt ner. Annars är man såklart med där uppe. Riktigt tråkigt att DeCastro förmodligen blir borta hela sin rookiesäsong, tycker att han verkar spännande och det var en överraskning för mig att han gick så sent som 24. i draften.

7. Detroit Lions 
Prio ett är att se till att Calvin Johnson inte drabbas av Madden-förbannelsen, går den att undvika?
Prio två är att jobba bort alla klantigt slarviga misstag och dumma penalties. Men med tanke på att typ halva laget blivit arresterade under offseason så känns det ju som högt osannolikt att man kommer att vara mer disciplinerade i år...

6. Baltimore Ravens
Ravens har ett minst lika bra lag i år som förra säsong och nu verkar Joe Flacco också ha vaknat. Han gjorde en Eli Manning, sa att han var bäst och han har visat det under försäsongen.

5. New Orleans Saints 
Trots allt skit med bountygate så verkar man ha gått ihop som grupp och man ser tammefan bättre ut i år än förra säsongen. Nu har man ju en sån som Drew Brees att falla tillbaka på, en oerhört bra ledare och spelare. Jag tror inte att man hade studsat tillbaka så här tidigt efter skandalen med någon annan QB. Saints blir att räkna med i år!

4. Houston Texans 
Det har snackats mycket skit om att man signade fast Foster på ett monsterkontrakt samtidigt som man tappade Winston och Brisiel. Men jag är övertygad om att Texans får ihop det ändå. Lätt topp 3 i AFC i år. Dessutom har jag börjat gilla Texans efter att jag äntligen lyckades vinna Super Bowl i Madden med min superstar efter en trade dit ;)

3. New York Giants 
Hade nog rankat mästarna som nummer 1 om det inte vore för förlusten mot Cowboys. Men samtidigt går det emot mina principer att tro att en mästare ska upprepa sin bedrift. Giants känns dock förbannat luriga i år. Varför snackar ingen om dom? Fan inte ens i New York snackas det om Giants nu när Tebow landat. Coughlin och Giants får arbetsro, även i år har man många skador i början av säsongen men räkna med att man kommer i slutet på säsongen. Jag håller inte med alla TV-experter som säger att Giants blir trea i divisionen. Det finns inte på världskartan.

2. Green Bay Packers 
Packers hade varit solklar etta på den här listan om det inte vore för skadan på supertalangen Desmond Bishop som ser ut att missa hela säsongen. Defensiven var lite smått skakig redan innan Bishops skada, man har dock ett så slagkraftigt lag att man kan vinna Super Bowl ändå.

1. New England Patriots 
Sett lite svajigt ut under försösongen då Brady fått ta oförtjänt mycket stryk, jag är dock övertygad om att Belichick löst OL-problemen redan till kvällens match mot Titans. Jag är inget fan av Patriots då jag alltid tyckt att dom har varit ett popplag men vafan, dags att växa upp. Brady ÄR ligans bästa QB sett över en säsong. Patriots går till Super Bowl i år igen och då sumpar man det inte.

Inga kommentarer: