söndag 9 september 2012

Bloggen rankar ligan: 24-17

24 Cincinnati Bengals
Andy Dalton imponerade på mig i början av förra säsongen men gick ner sig en del på slutet och den dåliga sviten verkar ha hållit i sig även under försäsongen då han verkar ha oerhörda problem att hitta passningar till Green. Nu kommer det även rapporter om att Green börjar bli jävligt less på Dalton daltande och oförmåga att hitta djupa passningar. Minspelet under den sista träningsmatchen bekräftar att Green inte är stormförtjust i sin QB i alla fall.

23. Tennessee Titans 
Jake Locker är kass men man har inget annat val än att använda honom som starter, Hasselbeck är sedan länge slut. Med en annan QB och man hade hamnat högre upp på min lista. Hur kommer samarbetet Locker/Wright att fungera?

22. New York Jets 
Man har en jävla tur att man har ett enkelt spelschema denna säsong. O-linan är bedrövlig och varken Sanchez eller Tebow har kunnat fixa en TD för Jets under försäsongen. Inget direkt fan av någon av dom och verkligen inte av Tebow men det är han som måste bli deras starter om man ska ge sig själva en ärlig chans att vinna matcher. Tebow har sina stunder (Tebow-time), Sanchez verkar inte ha någonting längre. Jets blir årets flopp.

21. Oakland Raiders 
Nu kanske jag underskattar mitt eget favoritlag men jag är inget fan av Palmer som kastar interceptions bättre än alla andra. Det intressanta är dock att Raiders trots allt har en chans att ta hem AFC West, vilket säger en del om nivån i den divisionen. Jag menar man har en riktigt bra offensiv och en defensiv som brukar komma åt motståndarens QB.

20. Dallas Cowboys
Visst, man slog de regerande mästarna i premiären i onsdags men jag tror inte man gör en bättre säsong i år än vad man gjorde ifjol. Att tro att Cowboys tar hem divisionen är naivt då man fortfarande har Tony Romo som QB. Cowboys är nog det lag som alltid haussas upp mest varje säsong i förhållande till spelarmaterialet och även i år tror jag att många kommer att bli besvikna. Jag blir överraskad om man går bättre än ifjol.

19. San Diego Chargers 
Det har snackats mycket om "Bolts" i år. Att det är laget att se upp för, att Chargers blir årets stora överraskning. Jag håller inte med. Man har fortfarande samma värdelösa defense och det lär väl bli som vanligt att man sumpar allt igen i december.

18. Washington Redskins 
Redskins känns stabila. Betydligt mer stabila på samtliga punkter än divisionskonkurrenten Cowboys. Just därför placerar jag dom på en artondeplats på den ranking.

17. Buffalo Bills 
Bills såg ju faktiskt ut att vara på väg att hitta något redan ifjol men tyvärr måste jag säga att Ryan Fitzpatrick  verkligen inte sett bra ut i år på försäsongen vilket faktiskt har resulterat i att jag skrivit ner Bills på den här listan. Har motståndarna redan listat ut Bills offensiv? Det ska i och för sig inte spela någon större roll då man har det kanske lättaste spelschemat av alla i år.

Inga kommentarer: