tisdag 4 september 2012

Bloggen rankar ligan: 32-25

På onsdag drar säsongen äntligen igång och det är inte mer än rätt att publicera min rankning av lagen. Vi börjar idag med NFLs sämsta lag och avslutar med topp 5 någon gång innan söndagens matcher drar igång.

32. Cleveland Browns

Jag skiter fullständigt i att Browns har fler segrar än till exempel Jets och Dolphins, laget är en katastrof. En värdelös QB, en värdelös HC, en skadad RB, obefintliga WRs, ett lika obefintligt OL och en till synes rätt skakig defensiv. Vissa hårdnackade Brownsfans hävdar motsatsen men jag känner mig rätt trygg i mitt val av Browns som 2012 års sämsta lag. 

31. Miami Dolphins 

Åttondevalet i årets draft, QB Ryan Tannehill, är Miamis förstaval som QB och låt mig ställa mig frågande till det valet. Han är ung och oerfaren men inte nog med det, både Bess och Naanee är skadade och dom är lagets kanske bästa recievers. Nu har dessutom LT Long skadad, det underlättar inte för Tannehill direkt. Tyckte det här var ganska roligt skrivet:
"Starting Matt Moore would have been the right move. Moore would have sucked so much that anything Tannehill would have accomplished would have been seen as a major upgrade, which would have given him confidence. He could go to sleep thinking, "Well, I went 7-of-24 today for 74 yards and four interceptions, and we lost 49-0, but hey, at least I completed six more passes than Matt Moore did against the Texans!" 


Haha ja, varför inte? 


30. St. Louis Rams 

Sam Bradford är inte sig själv tyvärr. Jag vet inte om han lider av någon skada som jag inte vet om men han verkar livrädd så fort någon försvarare kommer rusande mot honom. Bradford måste upp om man inte ska bli NFC Wests sämsta lag. 

29. Arizona Cardinals 

Ett patetiskt lag man kan ju inte blocka! OLen är under all kritik och det kommer inte att bli en rolig vinter i öknen. 

28. Indianapolis Colts

Andrew Luck är väl bra men vad hände sen? Colts är ett sopgäng även i år och så länge Irsay sitter kvar på tronen i den klubben ser jag inte hur det ska kunna bli bättre. Tyvärr. 

27. Jacskonville Jaguars

En klubb i kaos. Gabbert har inte förtroende från alla i styrelsen och ett rätt öppet bråk har börjat blossa upp. Utan trygghet så lär det inte bli mycket bättre än ifjol (3-13) 

26. Tampa Bay Buccaneers 

Nu när Bucs nyckelspelare inte är feta och otränade så borde man bli bättre än ifjol. Men jag ställer mig tveksam till Josh Freemans förmåga. Han tar oerhört konstiga beslut och han verkar inte klicka speciellt bra med Vincent Jackson. 

25. Minnesota Vikings 

6-10 ifjol. Vore jag viking skulle jag förvänta mig ungefär hälften så många vinster i år. Förmodligen lär två av dessa tre vinster komma redan i september då man går upp mot Gabbert, Luck och Smith. Med tanke på att man har så lätt motstånd i början av säsongen finner jag det oerhört märkligt att man försöker skynda på Adrian Peterson som är korsbandsskadad. En skada som dessutom är lätt att slå upp. Blir Peterson skadad igen för att man har skyndat på honom så är det ett par inom klubben som borde få sparken. 

Inga kommentarer: