tisdag 21 april 2009

Mock Draft 25-32

25. Dolphins
Kenny Britt WR, Rutgers
Förstärker Dolphins med en tuff och uthållig WR? Mycket möjligt.

26. Ravens
James Laurinaitis LB, Ohio State
Laurinaitis har uttalat sig om att han vill spela tillsammans med Ray Lewis. Vill Ravens uppfylla hans önskningar?

27. Colts
Evander "Ziggy" Hood DT, Missouri
Ziggy har blivit högre och högre rankat bland NFLs expert varje månad, frågan är hur högt han kan kan klättra. Eller blir det rent utav så att han rasar som en sten genom fältet när det väl kommer till kritan?

28. Eagles
Eben Britton OT, Arizona
En spelare jag mer än gärna hade velat se i Raiders men precis allt taalar för att Britton hamnar i Eagles. Det blir dock spännande att följa hans karriär, första rundans mest underskattade spelare?

29. Giants
Darrius Heyward-Bey WR, Maryland
Man har ju sagt bye bye till Plaxico Burress, med all rätt, på grund av hans vana av att ständigt vara uppe i rätten. Jag tror att det blir Heyward-Bey som får axla Burress mantel, förhoppningsvis på ett mer föredömligt sätt!

30. Titans
Robert Ayers DE, Tennessee
Defensiven är garanterat prio 1 efter förlusten av Haynesworth. Då plockar man in en av de egna i den kraftige Robert Ayers.

31. Cardinals
Chris Wells RB, Ohio State
"Beanie", som han kallas, anses vara en av collegefotbollens kraftfullaste tailbacksen. Hade han inte fått 2007 helt förstörd av skador hade jag nog rankat honom högre Det finns självklart fortfarande en chans att han går tidigare än som nummer 31. Det förväntar han sig nog själv. Jag är inte så säker...

32. Steelers
William Beatty OT, Conneticut
Big Ben behöver mer hjälp. I Beatty får han en livvakt utan dess like. Sök runt på internet och kolla om ni hittar några highlights där Beatty gör köötfärs av motståndarnas DTs. Märkligt att det inte har snackats speciellt mycket om honom, här kan mästarna göra ett riktigt klipp!


Det var min sk. Mock Draft. Återstår att se hur många rätt jag får. Hoppas det var till någon ev. hjälp.

2 kommentarer:

Marcus sa...

Ingen Shonn Greene från Iowa i första rundan?

swenfl sa...

Nej. Jag skulle tippa att han går ganska sent i andra rundan. Varför? Jo, han var långt ifrån att imponera på Combinen, dessutom verkar scouter tycka att han är för långsam. Om det beror på hans storlek vet jag inte. Men den hjälper ju till och får honom att se lite "klumpig" ut.

Jag tror inte heller riktigt att det är en spelare man satsar på i förstarundan. Lite halvoprövad och har ganska dåliga händer... En spelare man slänger in i när man börjar närma sig end-zone och det är fråga om kortare distanser.