söndag 27 april 2008

Gårdagens runda 1

Jake Long, Chris Long, Matt Ryan, Darren McFadden, Glenn Dorsey och Vernon Gholston. Där har ni ordningen för hur de sex på förhand tippade toppspelarna gick.

Alla sex är fyllda av gott självförtroende, alla menade nämligen att just han skulle gå som nummer ett, vilket ledde till att Dolphins ständigt fick höra att de gjort ett misstag genom att ta Jake Long.

Vad ska man säga? Det var inga större överraskningar och det kommer att bli grymt härligt att följa dessa nya spelare, inte minst de sex förstavalen som alla spås en lysande framtid.

Något som jag som raidersfan ser framemot är att se vad som händer med Jordan nu... När man plockade upp McFadden så antar jag och hoppas jag att man låter honom spela som starter. Russell och McF låter väl okej eller? Jag tror att dom två kommer att komplettera varandra på ett alldeles utmärkt sätt. Om man räkanar ihop årets och fjolårets draft anser jag att Raiders gjort de två bästa valen om man kollar på vad man behöver. Visst vi har redan Jordan på RBn men förhoppningsvis släpps han nu och McFadden blir den nya stjärnan som tillsammans med Russell ska leda oss till en ny storhetstid!

***
Bears har fortfarande ingen QB av värde...

***
Det tog ett bra tag innan första CBn blev plockad, första som 11a. Offensiv draft?

***
Patriots får ett hyfsat lag även nästa säsong eller vad sägs om denna line: Thomas-Bruschi-Mayo-Vrabel?

***

Jake Long blev första picket i årets draft.
(bild hämtad från nfl.com)

Inga kommentarer: