tisdag 22 april 2008

Mock Draft del 1

Så här med en knapp arbetsvecka kvar till årets draft (som bloggen förmodligen kommer bevaka live) så tycker jag att det är precis lämpligt att lämna min tankar och gissningar över utgången dvs runda 1.

1. Dolphins - Dolphins är väl mer eller mindre i behov av allt. Vill man att QBn John Beck ska få en okej resa framöver så behöver man verkligen förstärka offensiven. Defensiven ser heller inte lovande ut då många av deras spelare börjar ha några år på nacken. Man missar dock inte chansen att plocka Jake Long i första rundan.

2. Rams - Hela säsongen blev förstörd då skadorna förhållandevis tidigt började drabba lagets offensiv. En stark offensiv är den absoluta prioriteten för Rams under draften, det måste det vara. Dock är jag tveksam att ledningen tänker likadant eftersom att defensiven är minst lika dålig som offensiven. Är det en dålig gissning att tro att Vernon Gholston hamnar i St. Louis? Man kan förstås också trada bort valet.

3. Falcons - Falcons är precis som övriga lag så här tidigt i draften i behov av mer eller mindre allt. Här ser jag dock att en framtida QB är prio ett. Dock så har man det väldigt tunnt ute på linjerna. Matt Ryan eller Glenn Dorsey? Jag chansar på den senare...

4. Raiders - Vi fick ju vår QB i fjol så nu är det dags att hitta en bra reciever som springa hem lite poäng åt oss i vinter. Plocka McFadden oavsett vad som finns kvar!

5. Chiefs - Man ignorerade nästan helt och hållet det offensiva i fjolårets draft. Jag ser dock inte att det är någon speciell kris på någon av lagets positioner, visst det finns ett par medelålders män och man skulle ärligt talat inte ta skada av en bättre reciever. Man plockar en QB i Matt Ryan?

6. Jets - RB är utan tvekan högsta prio även för Jets. Dock så får man se sig snuvade på McFadden (förhoppningsvis) och Mendenhall frestar inte. Men man behöver också förstärka defensivt och Chris Long hamnar i NY.

7. Patriots - Pats går ut tidigt efter att ha fått sjunde valet i en trade med 49ers. Cornerbacks har gått förlorade under silly och trots att man signade tre anonyma sådana så behöver man förstärka. Linebackers och Safteys måste också in. Jag går mot oddsen och säger Keith Rivers.

8. Ravens - Det blev en stor lucka i offensiven att fylla efter Ogden. Man behöver även en framgångsrik QB, en position i laget man haft det jobbigt med. OGn Albert finns ju fortfarande kvar i draften men han kommer att fortsätta falla för Ravens plockar Leodis McKelvin.

9. Bengals - Man var ett av ligans sämsta lag defensivt och det ter sig ganska självklart att de blir någon typ av defensiv spelare man plockar i första rundan. Sedrick Ellis kanske?

10. Saints - Trots att man tog Randall Gay från FA så har man stora problem defensivt. LB & CB är stora frågetecken. För Saints skull så hoppas jag att Keith Rivers finns kvar, jag har som ni sett trott annorlunda. Vad finns då kvar? Rodgers-Cromartrie, Mayo, Jenkins? Eller plockar man Albert? Jag avvaktar på Saints och vet inte riktigt vad jag ska tro. Det får vi se den 26e.


Del 2 av denna serie kommer i morgon med lagen 11-21.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat! Den här bevakningen fanns överhuvudtaget inte förra året.

Dock så tycker jag at det är onödit långt mellan inläggen.

Anonym sa...

Klart att Pats kommer plocka Albert. Om inte så är man ju bara dumma...

Anonym sa...

Jag är också helt övertygad över att man plockar Albert. Att du dessutom vill ha McFadden till Raiders förvånar mig.