fredag 23 maj 2008

Draften: AFC West

Sist ut i min granskning av AFClagens draftpicks är AFC West.

RAIDERS:
Man förbisåg Glenn Dorsey och tog istället som bekant Darren McFadden. Det är inget fel på McFadden men det anses av många som ett märkligt val. De menar att man i Raiders ifjol hade ett grymt runninggame och några förstärkningar på den fronten kan till synes inte behövas. Bush och Jordan sitter ju båda redan på bänken. Dorsey, det här håller jag med om, är en spelare som kan förändra ett helt lag med sina defensiva kvaliteér. Just defensiven är ju faktiskt någonting som Raiders behöver en kraftig förstärkning på. Tvärr kan man ju inte både behålla kakan och äta den. Jag anser fortfarande att McFadden är ett bra val, just av den anledningen att det är han som kan göra de här långa runsen som vi stundtals hade problem med i fjol. Får McFadden och Bush till det här så finns det en stor chans att Raiders kommer att sluta på första plats i runningligan när grundserien är färdigspelad. Vilken plats de hamnar på defensivt är en stor fråga.

CHIEFS:
Chiefs är ju inte dumma och tog klokt nog Glenn Dorsey som sitt förstaval i årets draft. Chiefs var i stort behov av att verkligen bygga om laget från grunden och då är väl val som Dorsey och Albert ganska bra? Jag gillar Chiefs draftpicks overall. Finns dock för mig ett stort frågetecken på QB.

BRONCOS:
Som sitt förstaval, nummer 12 totalt, valde man tacklaren Ryan Clady. Han är en stor och tuff tacklare som även kan springa. Bra pick. Ett pick som jag tycker är ännu bättre är Eddie Royal. Man har sökt en bra puntreturner i månnga år nu och Royal är inte bara en returner utan han kan även spela som en tredje reciever. Royal kommer utmärka sig i år var så säker.

CHARGERS:
Ja vad behöver man egentligen? CBn Antoine Cason blev deras första val, 27a totalt. I runda tre tocg man LSUs fullback Jacob Hester, en blandning av en fullback och en halfback, ett bra komplement till förlorade Oneill och Turner.

Inga kommentarer: