lördag 10 maj 2008

Superserien 10/5

Dagens matcher i Superserien:
Arlanda - Tyresö 28-6
Carlstad - Limhamn 44-15
Göteborg - STU 30-6

Kuriosa:
Intressanta matcher. Matchen Carlstad-Limhamn blir en repris på fjolårets skandalomsusande final där Crusaders hade vunnit när klockan hade tickat ut. Ett makabert domslut tillät dock Limhamn att kvittera genom ett 56-yard field goal från fd. NFL-kickern Ola Kimrin. Limhamn vann som bekant senare på övertid.
Arlanda-Tyresö blir intressant då matchen kommer att ge oss en indikation på hur två förmodade topplag står sig gentemot varandra. Tyresö fick ju stryk med 20-0 mot Carlstad senast och just därför blir matchen mot Arlanda extra intressant.
Göteborg-STU är de båda nykomlingarna och nu ska det avgöras vem som är sämst.

Kommentarer:
Crusaders fick sin revansch, och det med råge. 44-15 enligt uppgifter till bloggen.
***
Matchen mellan nykomlingarna dominerades totalt av Göteborg som enkelt kunde glida iväg till 22-0. Om Göteborg klarar sig från ytterligare skador är sistaplatsen som vigd för STU.
***
Arlanda dominerade matchen mot Tyresö och om inte man hade vilat sin amerikanska QB hade det varit betydligt större vinstsiffror.
***
Är Tyresö överhypade?




5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar skarpt att du börjat rapportera lite från SS. Dock så förstår jag att det inte är lätt och att din matchanalyser kommer från SAFFs hemsida. Men Keep up the good work!

swenfl sa...

Jag skriver inga matchanalyser överhuvudtaget angåënde Superserien. De kommentarer jag kommer att publicera efter varje omgång kommer från folk jag snackat med. JAg har själv inte möjligheten att se Superserien live på grund av mitt läge. Den bästa amerikanska fotbollen jag kan se live är Division II...
Kuriosan jag skrev i detta inlägg är mina egna åsikter kombinerat med vad jag läst och hört.

Trevlig Helg!

Anonym sa...

Okej, så du menar att de kommentarer du skrev om förra helgens matcher inte är dina egna?

Tycker att kuriosan påminner en del om ett inlägg på ett annat forum.

swenfl sa...

Nej, som sagt de kommentarer som publiceras är vad jag har fått ta del av genom andra likasinnade, alltså inte vad jag själv tycker. Just på grund av den anledning att jag inte har möjlighet att se matcherna. Tyckte att det skulle vara intressant för er läsare med en bredare bevakning av Superserien. Speciellt i dessa tider då det praktist taget står still på footballfronten på andra sidan Atlanten. I fjol bevakde jag ju VM, i år Superserien.

Det är ingenting jag kan uttala mig om eftersom att jag inte har sett det inlägget. Dock så ser jag det inte omöjligt att andra har samma åsikter som jag när det gäller dagens matcher. Crusaders-Limhamn är en repris på fjolårets final och på så vis väldigt het (dels pga vad som inträffade i finalen, dvs det jag skrivit om), Arlanda och Tyresö är tippade högt upp i tabellen varpå även den matchen är intressant (Tyresö förlorade mot ett annat förmodat topplag förra omgången varpå det är spännande att se om de är det förmodade topplaget folk påstår dom att vara), STU och Göteborg är nykomlingar och seriens två sämsta lag.

Anonym sa...

Ja bevakningen är det inget fel på. Tyckte bara att ditt inlägg och inlägget på ett annat forum var väldigt lika...