fredag 9 maj 2008

Serien fortsätter: AFC South

JAGUARS:
Jag gillar deras defensiva picks med Harvey och Groves. Harvey bland annat kommer att bli väldigt nyttig då han är en kvick och lurig spelare som kan sätta käppar i hjulet för diverse quarterbacks. Något som jag blev mäkta förvånad över var att att man inte draftade några wide recievers. På den positionen ser Jags relataivt svaga ut trots att man har några att välja på. Jerry Porter, Troy Williamson och Clyde Edwards är inga spelare som skrämmer mig.

TITANS:
Jag vill erkänna att jag är lite småförtjust i Titans draft. Titans hade små problem med att avgöra matcher i fjol då de hade tochdownlägen, laget var dock nummer ett i field goals attempts och Chris Johnson kommer att ta Titans till en helt ny och högre nivå. Han kommer att springa in de där viktiga touchdownsen som Titans inte var förmögna att klara av förra säsongen. Kick off returns - Får Johnson bollen i sin ägo kan han lika gärna rusa över hela plan för en TD. Lavelle Hawkins besitter även han en grym talang och potential.

TEXANS:
I Houston rustas laget var år för att bli så bra som möjligt. I år var man i stort behov av en T och fann denna i UVA, Duane Brown. Man måste ha en bra left-tackle för att kunna klara av dessa long-stretch spel. Summa sumarum: Brown är ett mycket bra förvärv av Texans, och det kom inte som någon överraskning att han skulle bli deras förstapick.

COLTS:
Colts var inte i behov av något förstarunda pick, man har ju ett så pass bra lag redan. I andra rundan draftade man Mike Pollak, en spelare som man förmodligen gärna ville ha. Mike Hart dock, vilken bjässe. Colts har ett oerhört bra scoutningteam som till synes måste sitta och studera videos 24 timmar om dygnet. Mike Hart är inte snabb men han är liten och kompakt, och väldigt produktiv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att Jaguars gjorde en riktig dålig draft. Det finns inget som tyder på att de kommer att ta en ett steg i å...

Anonym sa...

Du har intressanta analyser men jag ser gärna att det går kortare tid mellan de olika inläggen.

Anonym sa...

Förresten Lundh; Vad snackar du om? "kommer att ta en ett steg i å"?

:S