måndag 8 september 2008

Annorlunda säsong till mötes?

Första veckan av 2008 års säsong har börjat på ett väldigt anmärkningsvärt sätt!
Ta till exempel fjolårets storlag Colts och Chargers anmärkningsvärda förluster. Nu är jag självklart medveten om att skrällar under första veckan är vanligt förekommande. Jag är dock relativt säker på att årets upplaga av AFC East och conference i sig kommer att se väldigt annorlunda än vad vi är vana att se den vid säsongens slut. Detta grundar jag på Tom Bradys knäskada. Ligans bäste QB kommer att bli borta resten av säsongen, detta samtidigt som att lagen bakom Pats börjar plocka vinster och som jag tidigare nämnt att Chargers och Colts åkte på stryk i premiäromgången. Visst, nu vann ju visserligen Patriots premiärmatchen mot Kansas City med back-up QB Matt Cassel på planen större delen av matchen men det blev som inte samma sak... Man hade ju trots allt stora problem att vinna över ett svagt Chiefs på hemmaplan.

I AFC East så kan det bli väldigt tight i slutändan. Jets med Favre som fortfarande är en av ligans bästa QBs, Dolphins som verkar hetare än på många år och ett Bills som har visat att de blir ett lag att räkna med i ett kommande slutspel. Svettigt!

Här är förövrigt gårdagens resultat. Anmärkningsvärt är att Jets vann helgens mest hajpade match mot Dolphins och som jag sagt att Chargers och Colts gick poänglösa från sina möten:

Lions - Falcons 21-34
Bengals - Ravens 10-17
Seahawks-Bills 10-34
Jets-Dolphins 20-14
Chiefs-Patriots 10-17
Buccaneers-Saints 20-24
Rams-Eagles 3-38
Texans-Steelers 17-38
Jaguars-Titans 10-17
Cowboys-Browns 28-10
Panthers-Chargers 26-24
Cardinals-49ers 23-13
Bears-Colts 29-13

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt nu börjar det likna något!

Anonym sa...

Superserien? Vem vann?

swenfl sa...

Semifinalerna och finalerna spelas 19e respektive 20e september.

Du kan vara lugn. Jag kommer att vara på hugget när det väl är dags.