tisdag 16 september 2008

Vecka 2

Raiders - Chiefs 23- 8
Raiders vann sin första match för säsongen över ett andefattigt Chiefs som utan QBs inte hade mycket att bjuda på. Det var en väldigt seg match med många individuella misstag och allmänt dåligt spel, spel på collegenivå skulle jag vilja hävda... Som sagt så har KC stora problem på QBpositionen (Hagans skadad bla.) och varken Thigpen eller Huard hade tagit en plats i något annat lag i ligan som de spelade i söndags. Eller vad sägs om 168 yds, 16/37 och 2 int fördelat på två spelare? Inget att hänga i julgranen precis. Russell gjorde däremot en helt okej insats men något som var än mer glädjande att se var McFadden. Nu när han tilläts göra något så fick vi äntligen se vad han gick för, det ledde bla till killens första TD i NFL och över hälften av lagets insrugna yards. Dock så måste han lära sig skapa egna ytor för alla lag är inte lika dåliga som Chiefs var. Kolla bara matchen mot Broncos första veckan, då var McFadden helt anonym. Sebastian Janikowski satte nytt FG rekord för både Raiders och han själv, 56 yards.

Patriots - Jets 19-10
Jag hade förväntat mig att Jets med Favre skulle kunna bjuda upp till dans mot ett Patriots utan skadade superstjärnan Tom Brady. Ack vad fel jag hade. Trots Cassels dåliga statistik så räckte det gott och väl till vinst över "Det stora äpplets" andra lag. Kanske berodde det på att Favre återigen verkar ha problem med offensiven. Det var ju i förra veckan han gång på gång skrek "same play" på planen, något jag knappast tror att off. cor. har i spelpärmen. Jets kom faktiskt aldrig upp till Pats nivå och hade ärligt talat inte mycket att säga till om. Patriots vinst var den första vinsten sedan 17 december 2000 utan Brady som starter... Grattis Jets.

Chargers - Broncos 38-39
Här har ni anledningen till att detta kommer upp så pass sent. Jag har fått det sagt att det här skulle vara en riktigt grym match och att jag bara var tvungen att se den, det gjorde jag och jag kan bara instämma. Vilken match! Den hade allt, stentufft spel, starka individuella prestationer, stundtals vackra spel, bra taktik från båda lagen och uddamålsseger. Med 24 sekunder kvar av hela matchen avgjorde Broncos med en two-poins conversion, först då var matchen avgjord. Trodde man. Men bara sekunder och tiondelar kvar häver Chargers QB Rivers i väg en panikpassning mot Chris Chambers, otur för Chargers hade Chambergs tio centimeter för korta armar. Annars hade han nog tagit den passning och Chargers hade tagit hem poängen. Efter två matcher har Chargers fortfarande alltså inte vunnit. Hur länge ska det hålla i sig? Brandon Marshall satte nytt klubbrekord i receptions.

Övriga matcher:
Bears-Panthers 17-20
Titans-Bengals 24-7
Packers-Lions 48-25
Bills-Jaguars 20-16
Colts-Vikings 18-15
Giants-Rams 41-13
Saints-Redskins 24-29
49ers-Seahawks 33-30
Falcons-Buccaneers 9-24
Dolphins-Cardinals 10-31
Steelers-Browns 10-6

3 kommentarer:

Anonym sa...

Resultatet i Broncosmatchen 'r fel...

T'nkte att du ville veta.

Anonym sa...

Vecka 3 och SS?

swenfl sa...

Jag hade inte möjlighet att se någon match från veckan som gick. Tyvärr. Jag skulle ju kunna lägga upp resultaten bara om det känns nödvändigt. Har det jävligt körigt med en tentamen inom en snar framtid så det mesta av min tid går åt till det.

Du har fått lite info om matchen i ett inlägg högre upp. Dock så kunde jag inte se matchen så jag skrev det lilla jag visste. Vill du veta spel så hänvisar jag dig till SAFF.

MVH