onsdag 10 september 2008

Packers står när de andra faller!

När lag som Chargers och Colts (och Pats till viss del) överraskar negativt i säsongens första riktiga match så tar Packers tillfället i akt att visa var skåpet ska stå genom att besegra Vikings med 24-19. Aaron Rodgers imponerade stort som spelförare i sin första NFLmatch från start. Rodgers har fått en hel del kritik och att ersätta en av tidernas bästa är inte en enkel uppgift. Trots all press på sig så var han väldigt stabil, 18-22, för att inte tala om smart. En väl godkänd insats alltså, det var ju trots allt på grund av Rodgers smarta spel Packers kunde hålla undan och till slut vinna. Vikings hade inför den här matchen förlorat 37 raka i underläge efter 3rd quarter. Detta skulle inte bli ett undantag. Trots vinst med 13-7 i sista så räckte man alltså inte till.

Som Raidersfan har man på senare år fått leva på hoppet och det ständiga dåliga spelet, både defensivt och offensivt, har fått en att slita sig i håret många gånger framför TVn. Denna säsongen verkar det inte bli annorlunda... Jag bänkade mig framför datorn i måndagsnatt i förhoppningar av att se ett spännande derby mellan Broncos och Raiders. Ack vad fel jag skulle ha. 17-0 i halvtid och ytterligare tio poäng bakom inför sista quartern var en bedrövlig start på årets säsong. Men hur mycket kan vi förvänta oss av Raiders i år? Med det tveksamma resultatet mot Broncos vet jag ärligt talat inte vad jag ska dra för slutsatser... Visst Russell var bra i sin andra match från start men det var också på grund av honom Raiders föll. Det var i lagets opening drive som Russell fumblade med bollen och Broncos fick tillbaka bollen. Vid den här tidpunkten ledde Broncos redan med 7 poäng, Raiders kom aldrig riktigt tillbaka efter det. Dessutom verkar McFadden vara borta nästa helg efter en skada. Matchen slutade i en förkrossande seger Denver med 41-14...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du har det inte lätt ;)

swenfl sa...

Verkligen inte =(

Anonym sa...

Såg du verkligen matchen? Tänkte att du hade väl föreläsning tidigt nästa morgon?

swenfl sa...

Jag kan försäkra dig om att jag tillsammans med 4 st. Mariestads satt och slet mig skallig framför datorn natten till tisdag.

Anonym sa...

Blir det nån liveref ikväll för oss som inte har tillgång till p2p?