måndag 8 december 2008

Week 14

Oakland Raiders åkte på stordäng borta i San Diego på torsdagsnatten. Men vad hade man väntat sig av ett svagt Raiders som verkar vara tillbaka i den hemska nedåtspiralen de virvlat i i flera år nu. Förlusten innebär att man nu ligger 3-10, vilket är långt ifrån godkännt. 34-7 skrevs förlustsiffrorna till och som ni förstår så hade Raiders inte en chans mot ett betydligt mycket starkare Chargers, ett Chargers som jag för övrigt inte tycker ha imponerat den här säsongen och man är inte i närheten av slutspel. Russell lämnade planen efter hans andra interception i slutet av första halvlek, då han skyllde på att han stukat foten. Röntgenbilderna var negativa. Kanske det skulle bli en förbättring om vi ställde över honom några matcher?

På lördagen hade jag inte tid att se några matcher, då jag hade bättre saker för mig...
Intressant är dock att Favres Jets som imponerat på mig till och från under hela säsongen åkte på stordäng mot 49ers.

Samtliga resultat från helgens matcher finner ni som vanligt på : http://www.nfl.com/scores

Inga kommentarer: