torsdag 26 maj 2011

Draftbetyg 2011 (NFC South)

Carolina Panthers
Valet i fjärde rundan, CB Brandon Hogan, är en chansning. Han har en långskadehistoria men när han är han frisk så är han en bra defensiv back som kan spela i princip överallt i secondaryn. DL Sione Fua och DL Terrell McClain är solida spelare. Men den här draften handlar ju om en enda spelare för Carolina Panthers. QB Cam Newton (#1 overall). Han har förutsättningarna för att göra succé men jag utfärdar en varning, Newton kan bli en riktig "bust". Innan vi sett Newton in action kan jag inte Panthers mer än godkänt i betyg.
Betyg: 3/6

Tampa Bay Buccaneers
Sina två första val i årets draft tog man två DE:s, Adrian Clayborn och Da'Quan Bowers, vilket gör att jag tycker att Tampa har ligans kanske bästa DL. LB Mason Foster och TE Luke Stocker är potentiella starters i inte en allt för avlägsen framtid. Dessutom värvade Bucs smart i de sena omgångarna då man breddade laget.
Betyg: 5/6

Atlanta Falcons
Om jag nu inte missminner mig så draftade väl inte Falcons speciellt många spelare? Ur den synpubnkten måste man ju säga att Atlanta gjorde en bra draft. Mycket talang. WR Julio Jones är precis den recievern man söker. RB Jacquizz Rodgers är kvick som attan och kommer nog redan från början att användas som gifitigt alternativ i både spring- och passningspel. LB Akeem Dent är jag mindre imponerad över, känns som om att han på sin höjd kan vara någon som bidrar i special teams. Ändå förtjänar Falcons ett bra betyg.
Betyg: 5/6

New Orleans Saints
The Saints gjorde en makalös draft då man plockade in produktiva talanger i nästan varje runda. DE Cameron Jordan och RB Mark Ingram är ju båda topp 10(om inte topp 5?) på respektive position i denna draft. Två spelare som kommer att glädja vi fotbollsfans många år framöver. LB Martez Wilson och DE Greg Romeus är två oerhört talangfulla spelare som, om de får hålla sig skadefria, kan utvecklas till otroligt bra starters i framtiden.
Betyg: 6/6

Inga kommentarer: