torsdag 3 december 2009

Here we go again!

Ja, då kör vi igång igen. Efter min frånvaro återstår nu bara fyra spelveckor innan det är dags för playoff. Vad har hänt under tiden då?
Vad fan vet jag... Nej, men jag så Saints fullständigt köra över Patriots och jag blir mer och mer säker på att man kommer att vara ett av lagen i Super Bowl.

*****

Vad hände mer förra veckan? Jo, Vikings briljerade mot Bears, vilket kanske inte var helt oväntat. Cowboys tvålade dit mitt kära Raiders och Chargers hade en galen första halvlek i vinstmatchen mot Chiefs. Resultaten vecka 10 och 11 skiter vi, det är historia ;)

*****

Nu blickar vi framåt mot en ny spännande vecka med bland annat Jets mot Bills IKVÄLL på Thursday Night Football!

*****

Två lag står obesegrade efter 11 matcher. Indianapolis Colts och New Orleans Saints. Båda bör enligt mina beräkningar ha säkrat divisionstiteln. Eller Colts vet jag har det, hur det ser ut med Byes i NFC South har jag inte riktigt koll på men det ska till ett smärre mirakel om Saints ska tappa det där.

*****

Inget lag riskerar dock en "Lions" men Bucs, Rams och Browns ligger 1-10.

*****

Ett riktigt ordkrig har blossat upp mellan Ochocinco och Lions Louis Delmas. Lycka till med det Delmas...

*****

Sen har ju No Fun League varit framme igen. Rams RB, Steven Jackson får böta 5000 dollar för att han gav bort en boll till ett fans efter en touchdown...

*****

... okej visserligen sparkade han upp den på läktaren. Men jag menar, vafan?

Återkommer med "Veckans match". Fanns en hel del intressanta faktiskt.

1 kommentar:

Tom Brady sa...

Ja, Saints ser onekligen riktigt heta ut.