söndag 13 december 2009

Veckans match, week 14

New York Giants - Philadephia Eagles
Fyfan vilken viktig match detta är! Hemmalaget, New York Giants, ligger på 7-5 och man har inte råd att förlora. Speciellt inte när "jättarna" spelar hemma. Bortalaget, Eagles, ligger för tillfället (i samma division som NYG) MÅSTE vinna denna match för att ha en ärlig chans till slutspel!

Plats: Giants Stadium
Tid: 02.15
Väder: Molnigt. Risk för regn.
TV: "Svenska ViaSat gör rätt"! Man sänder matchen från 02.20.

Skadade/frånvarande spelare:
Eagles: Frågetecken på Joe Mays, LB. Brian Westbrook RB saknas.
Giants: Ett antal spelar uppsatta som questionable. Vad fan nu menas med det...

Senaste mötet: Sist dessa lag möttes vann Giants med hela 40-17!

Streaks:
Lagen har delat vinsterna sportsligt mellan varandra de senaste 12 omgångarna. Jag TROR att det är 6-6...

Att tänka på:
Det är mycket som står på spel i denna match. Rent hypotetiskt så borde båda lagen satsa på defensiven. Återstår att se hur det går.

Håll ett extra öga på Giants RB Brandon Jacobs som gjorde en kanonmatch senast mot Dallas. Den nivån han höll då är något laget måste hålla även i denna match.

Förutom detta lilla så vet jag inte vad jag ska säga om matchen. Egentligen så talar det för sig själv. Tänk tillbaka på scenaiot (Eagles 8-4 & Giants 7-5) och bara njut av denna, på förhand, underbara.

Sätt er in i scenariot... Eagles är för tillfället 8-4 , Giants är 7-5. Fan vad jag ser fram emot denna match!

Visste du att?
  • Manning behöver 75 yards för att uppnå sin femte raka 3000+yardssäsosng...
  • Donovan McNabb har vunnit 10 av de senaste 14 mötetna då han har startat. Inklusive playoff såklart.
  • Om det var slutspel i helgen hade 2008 års mästare varit utanför slutspel...
Mitt tips:
Jag hade velat spela med hjärtat och sätta en Giantvinst tilll två gånger pengarna. Det anser jag dock vara på tok för sålt...
Hittar fan inget spelbart på bet465 där jag huserar :(


1 kommentar:

kaprate kid sa...

Tuff förlust men vafan, kan dom inte hålla i bollen? Eller hålla sig inbound för den delen? Jättarna får tyvärr skylla sig rätt mycket själva och D var ju inte jätteimponerande på nån sida...