söndag 19 december 2010

Mitt Pro Bowl: AFC Defence

På måndag stänger omröstningen till Pro Bowl. Dags att rösta fram era favoriter!
http://www.nfl.com/probowl/ballot?icampaign=PBBallot_HPSpotlight&module=HP_spotlight
Jag har gjort det, mina offence har jag redan redovisat. Nu är det dags för defensiven. Något jag finner oerhört svårt och istället för att gå på statistik så har jag gått på personliga favoriter.


DE

Dwight Freeney, Colts
Antonio Smith, Texans
Randy Starks, Dolphins
Kommentar: Starks tillhör det defensiv som till en början var det bästa i ligan, Freeney är alltid en av Colts bästa spelare och Smith gillar jag.

DT

Shaun Ellis, Jets
Paul Soliai, Dolphins
Vince Wilfork, Patriots
Kommentar: Wilfork är en riktigt viktig kugge i Patriots defensiv. Både Soliai och Ellis är solklara här.

OLB

Quentin Groves, Raiders
James Harrison, Steelers
Shaun Phillips, Chargers
Kommentar: Groves anser jag vara oerhört underskattad. Harrison är alltid bra och en av Steelers bästa defensiva spelare. Phillips har en grym säsong bakom sig.

ILB

Jerod Mayo, Patriots
Rolando McCalin, Raiders
Kommentar: Mayo är bästa defensiva spelare den här säsongen. McCalin är viktig i Raiders dåliga defensiv...

CB

Nnamdi Asomugha, Raiders
Antonio Cromartie, Jets
Bryant McFadden, Steelers
Kommentar: Ja vad ska man säga? Asomugha har varit skadad men är den, i mina ögon, i särklass viktigaste spelaren för sitt lag. Cromartie är i ett defence som visar sig vara starkt även denna säsong och McFadden har enligt uppgift gjort bra ifrån sig i Steelers.

SS

Troy Polamalu, Steelers
Kommentar: Han har varit skadad stora delar av säsongen och jag funderade på att istället rösta på Brandon Meriweather som har överraskat stort i Patriots men Polamalu är ligans i särklass bästa strong safety, det tog emot för mycket att inte lägga min röst på honom.

FS

Michael Huff, Raiders
Kommentar: Vadå? Lite färgad får man väl vara? ;)

Inga kommentarer: