söndag 19 december 2010

Mitt Pro Bowl: NFC Defence





På måndag stänger omröstningen till Pro Bowl. Dags att rösta fram era favoriter!
http://www.nfl.com/probowl/ballot?icampaign=PBBallot_HPSpotlight&module=HP_spotlight
Jag har gjort det, mina offence har jag redan redovisat. Nu är det dags för defensiven. Något jag finner oerhört svårt och istället för att gå på statistik så har jag gått på personliga favoriter. Imorgon redovisar jag mina val till Special Teams!



DE

Jared Allen, Vikings
Julius Peppers, Bears
Will Smith, Saints
Kommentar: Allen är ständigt bra, Peppers håller fortfarande och Will Smith tycker jag har överraskat och förtjänar därmed en plats. Men NFC är svårt.

DT

B.J. Raji, Packers
Jay Ratliff, Cowboys
Ndamukong Suh, Lions
Kommentar: Raji och Ratliff tog jag bara utan någon vidare tanke bakom. Kändes bra helt enkelt. Suh däremot är för mig självklar. Han har haft en grym rookiesäsong och är den enda anledningen till att jag håller på Lions när dem spelar match.

OLB

Chad Greenway, Vikings
Clay Matthews, Packers
Ernie Sims, Eagles
Kommentar: Chad Greenway är en av ligan bästa LBs den här säsongen och Clay Matthews är DEN bästa. Ernie Sims är en spelare jag gillar och som jag gärna ser i Pro Bowl.

ILB

Desmond Bishop, Packers
Brian Urlacher, Bears
Kommentar: Man får bara välja två stycken ILBs men jag hade kunnat välja minst fyra stycken. E.J. Henderson och Jonathan Vilma fick sättas åt sidan till förmån för Bishop (givet) och Urlacher (mindre givet).

CB

DeAngelo Hall, Redskins
Asante Samuel, Eagles
Aqib Talib, Buccaneers
Kommentar: Kanske de lättaste valen. Samtliga tre är med i topp 5 i olika statistiska tabeller och alla tre är oerhört viktiga för sina respektive lag.

SS

Taylor Mays, 49ers
Kommentar: Stor del i att 49ers helt plötsligt vunnit en match eller två.

FS

Kerry Rhodes, Cardinals
Kommentar: Trots Cards miserabla säsong så har jag inte hjärta att åsidosätta Rhodes.

Inga kommentarer: