tisdag 21 december 2010

Mitt Pro Bowl: Flest representerade.

AFC

Oakland Raiders - 10 st - 24, 3% - (P, K, Kick Returner, OLB, ILB, CB, FS, RB, WR, TE).
Houston Texans - 4 st - 9,7% - (DE, RB, WR, C)
New England Patriots - 4 st - 9,7% - (DT, ILB, QB, T)
Pittsburgh Steelers - 4 st - 9,7% - (OLB, CB, SS, QB)
Baltimore Ravens - 3 st - 7,3% - (Special Teamer, FB, G )
Cincinnati Bengals - 3 st - 7,3% - (QB, WR, T)
San Diego Chargers - 3 st - 7,3% - (OLB, TE, G)
Indianapolis Colts - 2 st - 4,8% - (DE, C)
Miami Dolphins - 2 st - 4,8% - (DE, DT)
New York Jets - 2 st - 4,8% - (DT, CB)
Denver Broncos - 1 st - 2,4% - (WR)
Jacksonville Jaguars - 1 st - 2,4% - (T)
Kansas City Chiefs - 1 st - 2,4% - (G)
Tennessee Titans - 1 st - 2,4% - (RB)

NFC

Dallas Cowboys - 4 st - 9,7% - (P, DT, WR, TE)
Green Bay Packers - 4 st - 9,7% - (DT, OLB, ILB, WR)
Philadephia Eagles - 4 st - 9,7% - (K, OLB, CB, QB)
Washinton Redskins - 4 st - 9,7% - (Special Teamer, CB, QB, TE)
Atlanta Falcons - 3 st - 7,3% - (QB, WR, FB)
Chicago Bears - 3 st - 7,3% - (DE, ILB, RB)
Minnesota Vikings - 3 st - 7,3% - (DE, OLB, RB)
New Orleans Saints - 3 st - 7,3% - (DE, G, C)
New York Giants - 3 st - 7,3% - (RB, T, C)
San Francisco 49ers - 3 st - 7,3% - (SS, T, G)
Arizona Cardinals - 2 st - 4,8% - (FS, WR)
Seattle Seahawks - 2 st - 4,8% - (Kick Returner, T)
Detroit Lions - 1 st - 2,4% - (DT)
Tampa Bay Buccaneers - 1 st - 2,4% - (CB)
St. Louis Rams - 1 st - 2,4% - (G)

Jaha, vad kan man då utläsa utav detta? Ingenting egentligen annat än att jag är väldigt färgad i mina val kring spelare, speciellt i AFC ;) Annars är det rätt intressant att till exempel Giants (och Falcons för den delen) bara har offensiva spelare med. Eller det är förresten inte alls intressant för någon annan än mig själv... De enda lagen som jag inte har plockat ut spelare ifrån är Buffalo Bills och Cleveland Browns från AFC och Carolina Panthers från NFC. Jag hoppas några av mina 10 Raiders-spelare tar plats i Pro Bowl. Special Team-spelarna tycker jag är givna i alla fall. Så, nu har jag hållit mig sysselsatt ett tag i väntan på matchen mellan Vikings och Bears (Favre spelar från start, Adrian Peterson är inte med). Har ni tur kommer det upp några matchrapporter i dagarna. Det hände ju rätt mycket i går faktiskt. Vick spelade match, två lag blev slutspelsklara och många divisioner lever fortfarande i allra högsta grad!

Inga kommentarer: