onsdag 14 oktober 2009

Broncos-Patriots 20-17 (Vecka 5 Recap)

Broncos fortsätter att imponera och man är efter drygt en tredjedel in på säsongen fortfarande obesegrade. Men vinsten mot Patriots satt hårt inne och jag tycker inte att man vann för egen maskin. Men jag måste ändå berömma Denver. Inför säsongen var det många, inklusive jag, som inte alls trodde på Broncos. De har utan tvekat motbevisat oss tvivlare. Det kan ju visserligen vända snabbt men det tror jag inte att det gör. Om inte Chargers kommer igång snart kan Denver mycket väl spela slutspel i vinter.

Matchen då? En jävligt rolig och spännande match, kanske den bästa ur underhållningssynpunkt som jag har sett denna säsong. Dessutom minskade ju inte spänning heller då det visade sig att matchen var tvungen att avgöras på övertid. Men vi kommer dit...

Jag tycker att Patriots var det klart bättre laget i första halvlek och hade inte Brandon Marshall fixat en TD för Broncos i ett utsatt läge och underläge med 10-0 så hade det nog kunnat rinna iväg. Nu gick istället Patriots till pausvila med "bara" 17-7 i bagaget. Det skulle visa sig vara på tok för lite...
För i andra halvlek var Patriots helt annorlunda. Jag vet inte om man hade käkat valium under pausen eller vad fan som var felet. Man släppte in Broncos i matchen igen, väldigt lätt dessutom.

Mannen för dagen var dock utan tvekan Brandon Marshall som satte båda Broncos TD:s. Han avslutade matchen med 8 catchs och 64 yards. Hans kollega i Pats, Randy Moss tilläts dock aldrig komma in i matchen och lyckades bara med en catch på 36 yards. Cred till Broncos för det!

17-17 när slutsignalen ljöd. Overtime och slantsingling igen. Vinnare där: Denver Broncos. Det tog bara 5 minuter så var det avgjort genom ett FG av Prater från 41 yards...

Grattis Broncos... Patriots måste dock upp. Man har inte råd med såna här förluster.

Värt att notera:
  • Denver Broncos är 5-0 för första gången sedan 1998. Minns ni vilket lag som vann Super Bowl det året? Denver Broncos!
  • Broncos har nu vunnit fyra av de fem senaste mötena mot Pats.
  • Patriots TE Ben Watson var tvungen att lämna planen på bår efter en huvudskada. Han återvände aldrig. Det har man verkligen inte råd med.

Inga kommentarer: