onsdag 25 augusti 2010

Böter för 85

NFL-stjärnan om straffet: ”Ni tog just två avbetalningar på min nya Bugatti”

Chad Ochocinco uppdaterade sin status på Twitter när han spelade en försäsongsmatch med NFL-laget Cincinnati Bengals.

Det visade sig bli en dyrbar händelse.

NFL tvingar Ochocinco att betala 25 000 dollar, motsvarande cirka 190 000 kronor i böter för uppdateringen.

Ligans regler säger att spelare är förbjudna att använda elektroniska enheter och nyttja sociala medier från 90 minuter före avspark till alla presskonferenser är avklarade efter matchslut.

Regler som Ochocinco tydligt bröt mot när han efter en spelsekvens i träningsmatchen mot Philadelphia Eagles plockade upp sin telefon och skrev ett Twitter-inlägg i stil med: ”Jag är så trött på att bli tacklad på det sättet, det är ju för fan bara försäsong. En dag kommer jag att flyga upp och börja svinga...”

Tog Ochocincos bilpengar

På tsidagen kommenterade Ochocinco ligans bestraffning – givetvis via Twitter:

– Kära NFL, jag ber om ursäkt för att jag twittrade under matchen. Det kommer inte att hända igen, men ni tog just två avbetalningar på min nya Bugatti...

Redan i juli 2009 gick Ochocinco ut offentligt och förklarade att han skulle börja använda Twitter under matcherna. Ligan gick genast in och förbjöd detta, något som Bengals wide receiver tydligen valde att strunta i...


KÄLLA: Aftonbladet/TT

Inga kommentarer: