lördag 28 augusti 2010

Vill ha svar från mästarna och fick det

PRESEASON WEEK 3
NEW ORLEANS SAINTS - SAN DIEGO CHARGERS
36 - 21

Chris Ivory var odraftad när Saints plockade upp honom, motståndarlagen skrattade och de egna fansen kliade sig nervöst i huvudet och funderade på vad fan man höll på med. Men igår gav Ivory kritikerna svar på tal, han blev både bäste rusher och reciever i gårdagen match mot Chargers. Han visade verkligen att han ville det här, att han hör hemma i NFL och Saints har i Ivory en riktigt intressant RB. Rookie gick för drygt 50 yards på sin elva carries med den längsta på drygt 16 yards om jag minns rätt. Hans enda mottagning var kvällens längsta då han sprang förbi försvare som om de var statyer och in för en TD. Så här dagen efter jämförs han med Pierre Thomas. Trots sina tunga år i college så verkar det uppenbart att han klarar cuten till laget.

Tänkte att det här skulle vara en intressant match när jag igår satte mig med min chipspåse för att uggla lite. Jag vill ha svar. Hur bra är mästarna, finns det någon hunger kvar? Är Brees lika bra i år? Kan man utmana om titeln även denna säsong? Sen vill jag givetvis också veta hur pass bra Oaklands divisionsrival, tillika storfavorit i divisionen, San Diego Chargers egentligen var. Kan något lag utmana dom i divisionstiteln i år?

Jag fick svar på det mesta. Drew Brees var fenomenal och satte ribban högt direkt. Han gick 18 för 27, 240 passing yards och två TDs. Han såg säker ut för det mesta men några enkla misstag begicks, misstag han inte kommer att göra i skarpt läge.

Saints var bäst i ligan i offence ifjol och året för det och gick igår för totalt 552 yards. Rent offensivt ser det minst lika bra ut som ifjol.

Defensiven däremot. Man hade stora problem med Chargers startformation som ställde upp i första halvlek. På 12 plays gick han man med två touchdowns, däribland en monsterdrive på 86 yards som avslutades med en 6 yards run in över mållinjen av Jacob Hester. Man blir nog ohotade i AFCs västra division även i år...

Även Philip Rivers gjorde inte heller han en dålig match.

I natt får vi se om Raiders tar tredje raka vinsten då man möter Niners hemma på Oakland Coliseum. Spännande.

1 kommentar:

Lundh sa...

Så mycket imponerade inte Chargers. Jag såg matchen. Defensiven ser inte bra ut, i vilken annan division som helst hade dom fått det svårt att hamna topp 2.

Såg lite av Eagles match också. Herregud vilken dålig O-line man har!