onsdag 4 augusti 2010

Samma visa varje år...

Brett Favre åkte ut för en otrevlig skada sista matchen mot Saints förra säsongen. Nu har det brutit ut kaos runt om i NFL-cirkusen. Brett Favre ska nämligen, enligt otaliga internetkällor, ha sagt att han lägger skorna på hyllan. Det sades dessutom att en presskonferens skulle hållas idag. Något jag inte kan hitta någon vettig och klar information kring.

NFL Network har gjort en intervju med Steve Mariucci som är en mycket god vän till Favre och var dennes första QB-coach. Han har pratat med Favre på telefon och Favre själv ska ha sagt att folk måste ta och lugna ner sig en aning. Favres mål just nu är att få ordning på sin skadade vrist och därefter ta ett beslut. Han ska ha sagt att Vikings inte gärna ville ha honom på plats vid campen utan att prioriteten ligger i att han blir frisk igen.

Personligen så tror jag att han fortsätter, bara han kommer tillbaka från skadan. Säga vad man vill om Favre men det finns få spelare i ligan som älskar sporten lika mycket som 40-åringen. Jag tror att vi ska ta och lugna ner oss lite - det är en månad kvar till premiären. Mycket kan hända innan dess.

2 kommentarer:

Josef sa...

Cirkus Favre har länge känts överdriven, han är en grym spelare och en stor personlighet men nån måtta måste det väl ändå få vara.
F.ö skulle det vara intressant om du ville komma med en analys över hur draften blev i slutändan, jag är nöjd över hur "mitt" 49ers stärkte OL och föralldel även secondary. Nöjd med hur Raiders skötte korten?

swenfl sa...

Hej.

Det kan jag absolut göra. Men för att veta vad jag tycker om Raiders (och 49ers för den delen) agerande under draften får du hålla dig någon dag. Men vi kör på. Går igenom lag för lag får vi se hur det blir.