torsdag 8 september 2011

NFL Countdown - AFC West (Analys)

Den har analysen hade kunnat handla om mycket. Jag hade kunnat sitta och spy galla över Al Davis i hundratals rader (nu blir det bara några), jag hade kunnat säga att Chargers vinner det här enkelt. Men jag väljer att lägga lite extra fokus på ett lag som jag tror på, trots 0-4 under försäsongen. Nämligen Chiefs. Jamaal Charles hade kunnat bli MVP om inte Chris Johnson funnits. Han spelar ofta mästerligt och galet på samma gång och det är en ren skandal att han inte har lika mycket bollinnehav som CJ. Men Chiefs offensiv börjar och stannar inte vid Charles, det finns en del andra också. Dexter McCluster och Jon Baldwin är goda komplement till Dwayne Bowe och Tony Moeaki. Matt Cassel hade äntligen en hyffsad säsong förra året och han bör ju bara bli bättre. Eric Berry i defensiven känns som en kandidat till defensive player of the year. Det är stora ord, jag vet, men han har alla verktyg för att lyckas. Jag höjer ett varningens finger för Chiefs i år. Trots 0-4 this far.
Men trots det så går det inte komma ifrån att Chargers är det bästa och mest kompletta laget av de fyra. Det är väl i alla fall de bästa laget, så här långt in på säsongen. Man ska ta hem det här, annars ska man verkligen plumpa några matcher.
Denver Broncos, usch vad jag ogillar dom, har faktiskt imponerat på mig. Men jag skyller det på underskattning. Det dem har visat gör dock att jag, om jag ska försöka vara opartisk, inte kan tippa dom efter Raiders i tabellen. Hur gärna jag än hade velat.
Oakland Raiders. Laget sopade mattan med divisionsrivalerna förra säsongen och gick 6-0 mot Broncos, Chiefs och Chargers. Det kommer inte hända i år och om Al Davis ska få fortsätta ha kontroll över det här laget så ser jag inte at det kan hända heller inom en snar framtid. De två kanske enskilt viktigaste spelarna fick inte förlängt kontrakt och de är långt ifrån ersatta. Jason Campbell håller inte, speciellt inte i ett slutspel. Men det behöver han ju visserligen inte då man uppenbarligen inte siktar på det...
Jag är oerhört besviken på Raiders free agency och jag är helt inställd på en riktig katastrofsäsong. Jag hoppas dock innerligt att jag får äta upp de här orden när säsongen närmar sig sitt slut och vi ska börja kolla möjliga slutspelslag.

Inga kommentarer: