tisdag 6 september 2011

NFL Countdown - NFC West (Analys)

En oviss division. Tre lag gör upp om den enda slutspelsplatsen. Jim Harbaugh, Frank Gore och en Alex Smith som spelar på topp kan ta 49ers till slutspel. Dessutom har man en defensiv som ser tung ut. Men allt är inte alltid så enkelt. Det är så oerhört mycket som ska klaffa i 49ers för att man ska fixa det här. Man har så många spelare som har så mycket att bevisa och av det lilla jag har sett av dom under försäsongen så känns det inte alls som om man är på väg dit.
Rams ser ut som det mest intressanta laget och jag tror oerhört mycket på dom, det dom kan förlora sin slutspelsplats, tillika divisionstitel, på är den tuffa inledningen.
Den tredje kombattanten som gör upp om segern är ju givetvis Cardinals men någon konstig magkänsla säger mig att det blir någon form av "fiaskosäsong", något lag måste ju floppa i år. Cardinals får bli det laget trots en bra silly season.
Sen har vi ju givetvis fjolårsvinnarna Seahawks men allt för mycket står och faller med Tarvaris Jackson för att jag ska känna mig säker på att sätta dom som etta i år.

Inga kommentarer: