torsdag 8 september 2011

NFL Countdown - AFC West

AFC West ser tråkigt nog ut att bli en enmansshow igen, och allt är den där jävla Al Davis fel...


DENVER BRONCOS
Matcher: Stars 23-24, Bills 24-10, Seahawks 23-20, Cardinals 7-26

Kommentar: Jag hade tippat Broncos sist i AFC West innan försäsongen drog igång och egentligen har dom inte fått mig på andra tankar. Låt er inte luras av 2-2 i protokollet. Det är inte direkt jätteimponerande mot det motståndet. Men däremot finns det delar av laget som imponerat på mig. Deras defensiv verkar jag ha underskattat rejält. De bakre sju är riktiga playmakers och fronten kommer att få välbehövlig hjälp i form av Brodrick Bunkley. Tebow eller Orton? Spelar egentligen ingen roll, lite olika sidor av samma mynt egentligen. Jag vägrar erkänna att Broncos vinner hälften av sina matcher.

Slutplacering i divisionen: 3

SAN DIEGO CHARGERS
Matcher: Seahawks 17-24, Stars 20-7, Cardinals 34-31, 49ers 17-20

Kommentar: Chargers är giftiga offensivt. Ryan Matthews kommer att lyfta det här laget avsevärt. Sammarbetet mellan Rivers och Gates lär fungera även i år. Man har man tyngden och rutinen att vinna tighta matcher? En liten liten floppvarning utfärdas.

Slutplacering i divisionen: 1

KANSAS CITY CHIEFS
Matcher: Buccaneers 0-25, Ravens 13-31, Rams 10-14, Packers 19-20

Kommentar: Man är bra envis alltså. Jag vägrar stirra mig blind på försäsongstabellen, speciellt i den här divisionen som jag ändå känner mig ha bra koll på. Trots -48 i målskillnad, som är näst sämst i ligan, så tror jag på Chiefs. Man har kanske ett av ligans mest talangfulla offensiva uppställning (vilket dock inte synts än). Jamaal Charles är i min mening en av ligans bästa RBs. Eric Berry och Tamba Hali är en vass samspelt duo i defensiven. Så mycket talang att man knappt kan hålla reda på alla. Spelarna finns där. Nu gäller det bara att vinna matcher och bygga självförtroende. Då kan det bära till slutspel. Synd att man inte tänkte på det under preseason...

Slutplacering i divisionen: 2

OAKLAND RAIDERS
Matcher: Cardinals 18-24, 49ers 3-17, Saints 20-40, Seahawks 3-20

Kommentar: Var vill ni att jag ska börja? Vi börjar med QB. Jason Campbell är en godkänd starter när han är som bäst (förutom då jag får styra honom i Madden 12), inget mer. Han klarar inte av att hitta Jacoby Ford med djupa bollar. Hade Raiders haft en typ McNabb så hade man förmodligen spelat slutspel. Nnamdi Asomugha är borta, det skär i hjärtat, och man har inte ersatt den oersättbara. Zach Miller är borta även han och OL:en känns inte nog stabil för att slänga in en mindre rutinerad spelare på Millers position. Alldeles för många svagheter och hål som är ofyllda i det här laget.

Slutplacering i divisionen: 4

Inga kommentarer: