söndag 26 september 2010

Övriga matcher denna vecka

TV10 visar hela tre matcher denna kväll!
******
19.00 visar man New Orleans Saints som tar emot Atlanta Falcons på hemmplan. Mycket hänger på Matt Ryan om Falcons överhuvudtaget ska ha en chans. Möter man Saints och främst ligger under måste man överge löpspelet. Det är omöjligt att löpa sig till vinst mot Saints. Just därför hänger mycket på Matt Ryan, nu är det fan upp till bevis!
Annars anses väl Falcons vara det lag som ska kunna utmana Saints i NFC South, jag är lite tveksam men tror ändå lite på Falcons i år: http://swenfl.blogspot.com/2010/09/nfl-countdown-nfc-south.html. Som sagt; Upp till bevis!
******
Match nummer två, med start 22.30 (tror jag) är Indianapolis Colts borta mot Denver Broncos. Båda lagen är 1-1 och har siktet intällt på andra segern för säsongen. Denvers QB Kyle Orton har börjat säsongen bra och det har även Peyton Manning som kan riva upp Broncos secondary. Rätt tråkiga matcher denna tid annars.
******
Nåja, Raiders åker ju till Arizona för match mot Cardinals samma tid. Det är ju intressant i alla fall. Chargers lär åka till Seattle och plocka hem ännu en seger.
******
Sent i natt visar TV10 också den högintressanta matchen mellan New York Jets och Miami Dolphins. En match jag bra gärna hade velat se men man har ju ett jobb att sköta också. Måste nog spela in den så att jag har något att se efter jobbet imorgon!
Jag har ju precis skrivit en krönika om Dolphins defensiv. Läs, begrunda, kommentera och kritisera: http://swenfl.blogspot.com/2010/09/dolphins-defensiv-ar-en-aggresiv.html
******
Monday Night Football. Visas också den på TV10. Är i mina ögon en rätt ointressant match faktiskt. Packers@Bears är inget som lockar mig nämnvärt. Inte för att jag ska orka vara vaken hela natten i alla fall. Intressant matchup dock Clay Matthews (flest sacks i ligan) mot Jay Cutler. Kan ju bara sluta på ett sätt...
******
Passar inte dessa matcher så möter ju Giants Titans. Steelers ska bara promenera hem en seger mot Bucs. Batman och Robin reser till Carolina för match mot Panthers. 49ers mot Chiefs kan bli mer intressant än vad det ser ut vid en första anblick.

Inga kommentarer: