torsdag 17 september 2009

Back-up till Eagles

Denna nyhet är rätt "gammal" nu men har inte haft möjlighet att rapportera om det ännu.

McNabb skadade som sagt i Eagles första match och har en fraktur på ett revben. Lyckligtvis tog det inte speciellt illa och han riskerar inte att punktera en lunga. Enligt min medicinska uteslutningsförmåga så har jag räknat ut att frakturen ligger på något av de två nedersta revbenen. Detta brukar innebära en viloperiod på MINST en vecka men McNabb själv är optimistisk. Hur som helst tvivlar jag på att Eagles kommer att chansa med honom i söndagens stormatch mot Saints. Jag har varit väldigt tvekande till hur Eagles ska ställa upp mot Saints då Vick inte finns tillgänglig än och Kolb inte alls är en starter. Jag hade funderingar i mitt recapinlägg efter Eagles match om att man kanske skulle re-signa A.J Feeley som jag tycker gjorde det väldigt bra under preseason.
Tidigt på måndagsmorgonen så blev det i alla fall klart att förre oaklandquarterbacken Jeff Garcia kommer att hoppa in i Eagles redan till nästa match.

Det var den 5e september, under Raiders finalcamp, som Garcia chockade både tränare, spelare och hela Raiders Nation då han bad om att få bli releasad från Raiders. Efter det har han flörtat med många lag och hamnade alltså slutligen i Eagles. Han har skrivit på ett ettårskontrakt.

En rätt bra värvning trots allt, en bra back-up, och Garcia har ju tidigare i sin karriär haft det rätt lätt mot Saints och är lite småförtjust att ställas mot deras defensiv. Tyvärr, för Phillys fans, så verkar det som om Kevin Kolb trots allt kommer att starta på söndag. Ett dåligt val, helt klart.

Tycker helt klart att man ska starta med Garcia på söndag för att undvika ett för stort underläge i början då jag tvivlar starkt på Kolbs skicklighet. Det kommer att bli en väldigt rolig och spännande match i alla fall och jag ser fram emot den.

19.00 Söndag

Inga kommentarer: