torsdag 10 september 2009

NFL Countdown - NFC West


SEATTLE SEAHAWKS
Matcher: Chargers 20-14, Broncos 23-17, Chiefs 14-10, Raiders 31-21

Kommentar: Det är väl rätt klart vem som kommer att ta hem den här divisionen? I år blir det ett lag som för en säsong sedan var helt chanslösa och som i år fortfarande står helt utan runningbacks. Det är rätt uppenbart vilken conference som har de bättre lagen...
Jag är rätt så tveksam att Seahawks skulle lyckas ta sig till slutspel i AFC.
Hasselbeck är dock tillbaka och verkar vara i rätt god form. Det kommer att räcka till slutspel. Den håliga OL:en måste ju kännas rätt oroväckande för folket i Fredrik Ljungbergs nuvarande hemstad.
Det är rätt klart att Seahawks sög mot spelande offensiv ifjol och deras safety var ju för fan helt värdelös. I år ser det ju nästan ännu värre ut. Dock så har man riktigt riktigt bra linebacks. Seattle vinner West men jag kan slå vad om att man inte går förbi första rundan i slutspelet.

Analys: Av någon anledning är Seahawks rätt underskattade och för mig är det ofattbart att tro att någon annan kan lyckas knipa hem divisonstiteln. Man kommer vara rätt så giftiga offensivt även om man saknar RB:s. Slipper man skador ska man nog kunna vinna 8 matcher i år minst och det lär nog räcka.

Slutplacering i divisionen: 1

ST. LOUIS RAMS
Matcher: Jets 23-20, Falcons 13--20, Bengals 24-21, Chiefs 17-9

Kommentar: Alltså även om jag är stensäker på att Seahawks kommer att ta hem divisionen så visar ju försäsongsresultaten att Rams kanske blir något att räkna med. Det låter dock för otroligt för mig. Direkt efter draften satte jag mig ner och kollade igenom lagen och tänkte följande angående Rams: "Fan så kassa". Men ju längre försäsongen lidit ju mer har jag fått upp ögonen för dom. Man kommer nog inte att bli sist i i NFC West. Jag känner mig lite småtokig så här några timmar inför premiären så jag drar till med en riktig skräll; Rams slutar 2a!
Fan skit i om man har Bulger, något lag måste ju skrälla rejält och jag tror att det blir just Rams. +7 mot lag som Bengals och Jets bland annat är rätt okej. Sen tycker jag inte att man är helt värdelösa någonstans heller. Offensiven och defensiven känns dåliga men inte SÅ dåliga.

Analys: man är på väg åt rätt håll men man har mycket att jobba på. Om man inte gör bort sig helt så kanske man kan göra upp om 1a platsen på allvar om man fixar sig en medelbra QB. Denna säsong kommer att bli slutet på en era långt ifrån playoff men början på något roligt för Ramsfansen.

Slutplacering i divisionen: 2.

SAN FRANCISCO 49ERS
Matcher: Broncos 17-16, Raiders 21-20, Cowboys 20-13, Chargers 7-26

Kommentarer: Visst man har vunnit tre matcher av fyra möjliga men man har inte övertygat tycker jag. Man kanske kan tycka att 49ers ska hamna före fjolårets SB-finalister Arizona Cardinals men många skulle nog inte hålla med. Jag tror dock det. Men då tror jag ju i och för sig att Rams hamnar tvåa och om Rams ska hamna före Cards så måste fjolårets runners-up hamna sist. Så är det bara. Jag kulle kunna sträcka mig så långt att 49ers går 6-10 i år, vilket givetvis är rätt bra för dom. Men just varför jag tror det är att jag är överraskad över att man gått så bra hittills, mest offensivt. Den punkt jag trodde 49ers vara svagast på då defensiven och special teams håller bra klass. Kan man bara bibehålla detta så ska det väl kunna gå rätt bra.

Analys: Det är dock väldigt många frågetecken som måste rätas ut om detta ska vara gå genom. Vem blir första reciever? Borde väl vara Crabtree? Kan Frank Gore hålla sig skadefri? Med mera. Alldeles för många frågetecken för att jag ska kunna tippa 49ers bättre än 3a och 6-10. Man borde dock i praktiken kunna göra det.

Slutplacering i divisionen: 3

ARIZONA CARDINALS
Matcher: Steelers 10-20, Chargers 6-21, Packers 37-44, Broncos 0-19

Kommentar: Riktigt jävla dåliga resultat på försäsongen för ett lag som för bara ett halvår sedan slogs om en mästerskapsring. Egentligen har man ju ett av de bättre lagen på papperen men det verkar brista lite varstans. Det har ju uppenbarats att OL:en är under all kritik om man skall återupprepa fjolårets resultat. De enda match man dessutom lyckats bra framåt så har defensiven svikit, big time. Special teams är också dåliga och om man förväntar sig ett Arizona i topp råder jag en att tänka om för jag kan inte se det hända. Egentligen så bör man ha 8-8 eller i alla fall typ 7-9 i sig men då måste hela laget lyfta ssig ett antal snäpp och jag ser det inte i dom just nu. Jävligt tråkigt då man har ligans skönaste reciever i laget i Larry Fitzgerald. Jag unnar dock honom och Cardinals att det går bättre än vad jag säger och det finns möjlighet till det som sagt. Man borde nästan kunna hota Seahawks också

Analys: Man höll på att shocka en hel värld då man nästan tog hem Super Bowl ifjol och Cardinals var inte längre det Cardinals man var kända för. Men det kommer inte att upprepas. Pass-rush spelet känns väldigt lätt att ifrågasätta och Warner är ju fan 38 bast. För att inte tala om den förbannelse som vilar över det förlorande Super Bowl-laget varje år. Samma förbannelse som slet sönder Tom Bradys knä förra säsongen. Hade velat se Fitzgeald i ett bättre lag och denna tippning är ett riktigt longshot.

Slutplacering i divisionen: 4


MySpace Countdowns




Inga kommentarer: