söndag 20 september 2009

Veckans match, Vecka 2

Philadelphia Eagles - New Orleans Saints
Veckans match enligt mig är utan tvekan denna mellan två av årets giganter och två lag som kommer att spela playoff med all säkerhet. Saints tycker jag ser väldigt spännande ut i år och Eagles har börjat bra och kommer självklart att vara med där uppe även i år.

Plats: Lincoln Financial Field
Tid: 19.00
Väder: För det mesta sol, 20 grader
Svensk tv-kanal: Viasat Sport HD

Skadade spelare:
Philadephia: Quintin Demps S, Joe Mays LB, Todd Herremans G, Donovan McNabb QB (tveksam)
New Orleans: Jammal Brown T, Darnell Dinkins TE, Kendrick Clancy DT (tveksam), Pierre Thomas RB (tveksam)

Senaste möte:
I den sista vecka av 2007 års säsongen vann Eagles med 38-23 och McNabb briljerade med drygt 300 passing yards och tre TDs.

Streaks:
Eagles har vunnit sju av de nio senaste matcherna mot Saints och har 16-10 mot dagens motståndare, slutspel inkluderat.

Att tänka på:
Donovan McNabb skadade revbenet under säsongens första match och är fortfarande tveksam till start. Som sagt tror jag att man hur som helst kommer att vila honom för att inte riskera att skadan förvärras. Det innebär att Kevin Kolb eller nyvärvade Jeff Garcia startar. Hur mycket sämre blir Eagles av detta?

Saints Pro Bowl QB Drew Bress gjorde en makalös match mot Lions i förra veckan då han mäktade med 26 av 34 passningsförsök, passade över 350 yards och till hela sex TDs. Han kommer dock få det svårt att upprepa detta mot Eagles som var nästan helt felfria i passdefence mot Panthers.

Saints har en grym LB och tacklare i Jontahan Vilma och han måste göra väldigt bra ifrån sig ikväll, speciellt om McNabb spelar. Även om han nu sitter vid sidan av så använder sig Eagles väldigt mycket av sina RBs Brian Westbrook och McCoy.

Visste du att?
  • Att Saints QB, Drew Brees 14 268 passing yards och 94 TDs sedan 2006. Det gör honom till den bästa QB:n i den statistiken under den tidsramen.
  • Att Saints DT Sedrick Ellis har en sack i båda sina två senaste bortamatcher
  • Att under de matcher Eagles CB Asante Samuel gjort en interception så har man vunnit 21 av 22 matcher.
Mitt tips:
Eagles +2.5 2.00
Saints -2.5 1.83
Att Eagles ska kamma hem den här matchen med tre poäng känns långt ifrån säkert då McNabb förmodligen inte kommer att spela och Kolb litar jag inte alls på. Dock så har man hemmaplan och det kan ju betyda en hel del. Tror dock att Saints faktiskt kan ta hem det här och hade jag en pistol mot min panna kanske jag skulle slänga in en slant på Saints. Känns dock rätt osäkert då man inte vet vem som är QB för Eagles ännu.

(Fet stil avslöjar på vilka jag skulle sätta pengarna på. Oddsen från Bet365)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog känns det där tipset rätt taget? Tycker inte alls att det är någon tvekan över att Saints ska kamma hem den där matchen. Leder med 11 poäng nu...

Anonym sa...

Kolb var ju helt värdelös! Grattis till derbysegern.