torsdag 7 januari 2010

Inför Jets@Bengals


Lagen möttes i seriens sista match då Bengals redan säkrat AFC North och hemmafördel i slutspelet, man begav sig till New York och hävdade bestämt att man skulle göra allt för att vinna den matchen.
"Inte en chans att vi kommer att lägga oss ner och dö i den här matchen" sa Tank Johnson då.

Det gick ju sådär... I ett iskallt snöigt New York var Bengals chanslösa och blev outrunned med över 250 yards och Jets kunde enkelt vinna med dom förkrossande siffrorna 37-0. Jag vet att Bengals spelade med många starters på bänken den matchen men det spelar ingen roll. Inte ens med det bästa laget på plan tror jag att Bengals hade kunnat vinna den matchen. Jag tror nog att man är lite rädda för Jets efter söndagens match. Coacherna har garanterat haft en hel del jobb att klura ut hur ligans en gång näst bästa run defence såg ut som koner. Problemen slutar dock inte där minna vänner. Jets har ett riktigt bra defence och stängde ner Bengals offence nästan helt och hållet. Blir spännande att se hur man löst det till på lördag för brist på motivation kan väl inte vara ensamt bidragande orsak till brakförlusten?

Jets måste självklart stoppa Ochocinco. Det vet man hur man ska göra efter förra veckans match. Man satte bara Darrelle Revis på honom... Revis är en av ligans bästa coverspelare och Ochocinco blev förpassad till bänken i slutet på första halvlek utan en enda mottagning. För första gången på 121 matcher!
Bengals kan inte förlita sig på Ochocinco i helgen, jag skulle rekommendera att glömma bort honom överhuvudtaget som en spelare vars spelet skall kretsa kring. Han kommer med största sannolikhet inte att få mycket uträttat...

Jets har vunnit 7 av de 8 senaste mötena lagen emellan och har för det mesta dominerat matcherna. Det lär man inte göra nu tror jag men jag är rädd för att det kan bli en tidig sorti för en av mina SB-kandidater, Bengals.

Lösningen är att man måste pressa Mark Sanchez så att man tvingar honom till dom där svåra och stora kasten, han är inte en QB av den kalibern ännu. Frågan är om det räcker. Jets har ett äckligt bra run offence också ska ni komma ihåg!

1 kommentar:

Anonym sa...

STORSKRÄLL!