lördag 30 januari 2010

Pro Bowl '010

Äntligen dags för lite avkoppling i väntan på Super Bowl. Imorgon vid 01.30 svensk tid kickas årets Pro Bowl igång i South Florida. Sun Life Stadium är skådeplatsen för årets kamratskapliga match.

Här finner ni respektive lags roster: http://www.nfl.com/probowl/story?id=09000d5d8155c2fa&template=with-video-with-comments&confirm=true
Min roster och hur jag röstade:
AFC Offence
AFC Defence
AFC Special Teams

NFC Offence
NFC Defence
NFC Special Teams

Jag tror att jag röstade tre gånger i hopp om att det skulle finnas en mikroskopsik chans att få med några av mina favoritspelare. I AFC fick jag med följande spelare:
RB Chris Johnson (Titans), WR Chad Ochocinco (Bengals), TE Antonio Gates (Chargers), Guard Logan Mankins (Patriots), Le'Ron McClain (Ravens), DE Shaun Ellis (Jets), ILB Ray Lewis (Ravens), CB Nnamdi Asomugha (Raiders), Punter Shane Lechler (Raiders).

Fick med 9 spelare i AFC alltså. Dock så hade jag även lagt min röst på hela 6 stycken Coltsspelare. Dom deltar självklart inte. Sen har det dessutom i vanlig ordning kommit in en massa återbud på grund av skador. Förutom Lechler och Asomugha kan jag glädja mig över att ännu en Raider är med, nämligen Long Snapper Jon Condo. Sen får vi njuta av ännu en match med Jets CB Darrelle Revis.

Från NFC fick jag med följande spelare: QB Aaron Rodgers (Packers), RB Adrian Peterson (Vikings), WR Miles Austin (Cowboys), WR Steve Smith (Giants), TE Jason Witten (Cowboys), Tacklare Jason Peters (Eagles), Guard Steve Hutchinson (Vikings), Center Shaun O'hara (Giants), DE Jared Allen (Vikings), DE Trent Cole (Eagles), CB Mike Jenkins (Cowboys).

Fick med 11 stycken till NFCs lag men där har det ju också varit återbud på grund av skada och dom 4 från Saints som jag gärna ville se får jag istället se i Super Bowl nästa söndag.

******
Inför matchen då? Det står 20-19 fördel NFC i inbördes möten, detta efter man ifjol vann med 31-20 då Larry Fitzgerald avgjorde matchen på egen hand nästan (ifjol spelade Pro Bowl efter Super Bowl) då man vann med 30-21:
http://swenfl.blogspot.com/2009/02/fitzgerald-fick-revansch-i-pro-bowl.html
Detta trots att AFC dominerade i princip alla punkter.
******
Tror på NFC i år också och dom är favoriter verkar det som. I en poll på NFL.com så tror 57% att NFC kommer att vinna.
******
Själv håller jag självklart på AFC ;)
******
Viasat Sport sänder matchen, men uppgifter just nu gör gällande att den bara verkar gå på Viasat Sport HD. Kanske förändras under morgondagen annars finns ju alltid stream.

1 kommentar:

Lundh sa...

Alltid roligt med Pro Bowl.

Jag kan tänka mig att NFC är en favorit ganska mycket beroendepå deras QBs. Dom är så mycket bättre än AFCs:
Tony Romo, McNabb och Rodgers vs. Shaune Vince Young och Garrard. Fördel big time till NFC där.

Sen finns det fler punkter dom är starkare på.