tisdag 26 januari 2010

Favoriterna höll!

Ser att mina "införrapporter" inte publicerades av någon jävla anledning. Tråkigt eftersom att jag la ner jävligt mycket tid på dom, nåja inte så mycket att göra åt nu. Jag kan ju inte gärna skriva om och publicera så här i efterhand.

Blir ingen längre utläggning om matcherna i det här inlägget, det kommer senare. Garanterat innan helgen. Men då mina små SB-favoriter föll en efter en så höll mina två största. Colts vann till slut relativt enkelt över Jets på hemmaplan. Söndagsnattens andra conferencefinal, den mellan Saints och Vikings, blev betydligt jämnare och övertid krävdes för att skilja lagen åt. En förlängning Favre och hans team förlorade, känns det igen? Det borde det...

Nu när vi snart är framme vid Super Bowl kan vi väl göra en tillbakablick och kolla vad jag skrev om finallagen inför säsongen?
Om Saints skrev jag bland annat följande 10/9: "Det finns inte så mycket att säga annat än att Saints har ett av de skickligaste lagen i hela ligan och saknar egentliga brister. Får man bara vara fri från massiva skador kan man kanske till och med gå hela vägen och kamma hem Super Bowl..."

Som sagt, man kan kamma hem Super Bowl. Nu återstår bara ett hinder. Seriesuveränen Indianapolis Colts. Där var jag inte lika självsäker när jag analyserade AFC South 8/9. Jag tippade dom dock som vinnare av divisionen och jag skrev att vissa bakslag inte spelade någon roll så länge man hade Manning. Satte det rätt klockrent också, Manning har varit otrolig i år!

Söndagen den sjunde februari är det dags. Super Bowl XLIV. Men först ska vi försöka stilla våran abstinens och dämpa nervositeten lite då det på söndag är dags för Pro Bowl 2010. Det blir nånting det med.



Inga kommentarer: